Алмодоваров „Бол и слава“ стиже у биоскопе

Филм Педра Алмодовара, „Бол и слава“, после премијерних пројекција на летњим фестивалима, започиње биоскопски живот од 24. октобра.

Овогодишњи добитник Златне палме за најбољу мушку улогу, Антонио Бандерас, тумачи лик Салвадора Маљоа кога психичке и физичке тегобе спречавају да ради оно што највише воли - да снима филмове.

У својој изолованости он се враћа у прошлост и преиспитује изборе које је направио. Кроз ову интимну драму преплићу се три различита раздобља у његовом животу: детињство у шездесетим годинама када је његова породица започела нови живот у Валенсији, доживљај прве жеље. Затим, живот у Мадриду током седамдесетих где проналази и губи прву велику љубав и открива кинематографију. И, на крају, садашњост препуна празнине. Писање сада постаје његова једина терапија кроз коју ће покушати да нађе свој спас.

Према Алмодовару, филм Бол и слава је, сасвим ненамерно, постао трећи део спонтано створене трилогије којој су биле потребне тридесет две године да буде завршена. Прва два дела су Закон пожуде и Лоше васпитање. У сва три остварења главни јунаци су мушки ликови који се баве филмском режијом и три кинематографске фикције су стубови прича, али начин на који се огледају у стварности, разликује се у сваком од њих.

Бол и слава открива две љубавне приче које су оставиле велики траг на главног јунака, две приче одређене временом и судбином које се једино могу решити у фикцији.

„Кроз филм пратимо Салвадора кроз детињство, зрело доба до момента када га затичемо изолованог, депресивног, жртву разних болести, одсеченог од света и из филма“, каже Алмодовар.

„Поистовећујем се са свим епохама, знам места и осећаје кроз које лик пролази. У почетку сам себе узео као референцу, али када једном почнете да пишете, фикција поставља своја правила и удаљава се од порекла. Стварност ми пружа прве редове, остало морам да измислим. Барем, то је игра коју волим да играм“, додаје познати редитељ.

Алмодовар је кроз овај филм дао и један посебан лични печат. Кућа у којој живи лик кога тумачи Антонио Бандерас иста је као она у којој он живи. Намештај је или донет из његове куће или репродукован за ту прилику, као и слике на зидовима.

„Покушали смо да направимо Антонијев лик, посебно његову косу, да изгледа као моја. Ципеле и већина одеће, такође припадају мени. Сећам се да сам током проба рекао Антонију, 'Ако мислиш да ће ти у било којој секвенци помоћи да ме имитираш, можеш то да урадиш'. Он је рекао, 'не, то није неопходно'. И био је у праву. Његов лик није ја, већ је био у мени“, истиче Алмодовар.

 

Филмом Бол и слава Алмодовар обележава осму сарадњу са Бандерасом, шесту са Пенелопе Круз, а после скоро тридесет година, у његовом филму поново игра Хулиета Серано са којом је сарађивао на већини својих филмова из осамдесетих година.

Филм Бол и слава од 24. октобра ће се приказивати у биоскопима „Синеплекс“ у тржним центрима „Ушће“ , „Биг“, „Делта сити“ и „Променада“ у Новом Саду. Затим у „Синеплексу“ Крагујевац и Ниш, у Комбанк дворани, Дворани културног центра Београда, "Cine Grandu", биоскопима „Фонтана“, „Таквуд“, „Синестар“ Нови Сад, „Арена синеплекс“ Нови Сад, "Eurocinema" и „Абазија“ Суботица.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво