Андреа Гамбета гост пете вечери „Кустендорфа“

Редован гост Међународног филмског и музичког фестивала „Кустендорф“, продуцент Андреа Гамбета, после пројекције документарног филма Вима Вендерса „Папа Фрања: Човек од речи“, одржао је радионицу за студенте и младе ауторе.

Сарадња филмског продуцента Андреа Гамбете и Емира Кустурице траје већ 20 година. Прослављени редитељ тврди да је управо он „кривац“ што  „Ноу смокинг оркестра“ данас иза себе има 900 концерата одржаних широм света.

Гамбета је био присутан и када је Кустурица снимао Живот је чудо и када је добио идеју да изгради Дрвенград, а на „Кустендорф“ долази од првог издања.

Занимљиво је да Вендерсов филм Папа Фрања: Човек од речи почиње снимком говора који је папа Фрања одржао 1999. године у Буенос Ајресу, у истом тренутку када је Гамбета у Италији  организовао ретроспективу Кустуричиних филмова.

„Живот је толико чудан. Искрено сам захвалан Емиру на 20 година дугом пријатељству и што ми је дао прилику да боље разумем теорију филма и учествујем у процесу стварања филма“, рекао је Гамбета.

Захваљујући Гамбети, Кустуричин „Ноу смокинг оркестра“ је прве концерте ван Србије одржао у четири италијанска града. Била је припремљена и турнеја на лето 1999. године.

„Потписао сам више од 24 уговора у Италији, Шпанији и Португалу, али проблем је настао што је цела Европа у том периоду бомбардовала Србију, па није био баш најбољи тренутак за организовање турнеје“, присетио се Гамбета, који је продуцирао и Кустуричин први документарни филм Super 8 stories.

Андреа Гамбета са Вимом Вендерсом сарађује од 1997. године и претходно је продуцирао његов документарац Со земље.

„Ја сам атеиста и да ми је неко рекао да ћу продуцирати филм о папи, рекао бих му да је луд или пијан. Немам никакве везе са Ватиканом, нисам масон, нисам члан партије, ни син неког богатог, моћног човека, али ме је изненадило када сам схватио да се слажем са многим ставовима које је папа изнео у филму“, био је искрен Гамбета.

Навео је да је ово прва копродукција са Ватиканском централном телевизијом и да је средства прикупљао у Италији и Швајцарској.

Гамбета је додао и да су имали потпуну слободу у раду. Једини захтев, који су добили од Ватикана, био је да не користе јавни новац за финансирање филма и да папу не третирају као глумца коме ће говорити шта да ради.

„Ово је први пут да се један папа обраћа човечанству кроз филм. Ово није биографски филм. Идеја је да се папа обраћа људима“, нагласио је продуцент.

У разговору са студентима, Гамбета је нагласио и да је прикупљање новца за снимање документарног филма врло тежак посао, осим ако „немате папу у средишту приче“.

На примедбу модератора, редитеља Милана Нешковића, да млади редитељи понекад  продуцента доживљавају као непријатеља који им говори шта могу, а шта не, Гамбета признаје да се то дешава и да је због тога важно наћи правог партнера за свој пројекат.

Продуцент је поручио младим ауторима да верују у своје снове, да раде свакодневно и да не чекају неку велику прилику, нагласивши да је шоубизнис врло комликован посао.

Данас је, упозорава, врло тешко доћи до средстава, људи су постали много опрезнији у давању новца, дистрибутивна мрежа се променила, смањио се број биоскопа, ограничене су могућности за приказивање и на телевизији.

„Важно је да редитељ има јасну идеју и да има одговорност да направи нешто оригинално и интересантно, али чак и великим редитељима није лако да реализују своје пројекте“, нагласио је Гамбета и додао да би међународне копродукције могле бити нека врста решења.

Сам не пристаје на било какве компромисе, мада признаје да аутори некада морају да их чине како би дошли до средстава.

„Уз много компромиса губите квалитет филма. Редитељ мора да има јасну идеју и да све контролише“, закључио је Гамбета, уз напомену да је данас младима тешко дати савет.

број коментара 0 Пошаљи коментар