Дилон: Волим музику са Балкана

Познати амерички глумац Мет Дилон одржао је на „Кустендорфу“ радионицу за студенте и младе ауторе разговарајући са њима о раду са значајним редитељима као што су Френсис Форд Копола, Гас ван Сант, Ларс фон Трир, а посаветовао их је како да се боре са несигурношћу, али и открио зашто је постао глумац.

Одлично расположен, природан и спонтан, питао је окупљене студенте у сали „Проклета авлија“, након пројекције филма Драгстор каубој Гаса ван Санта, да ли је у реду да говори на енглеском, да ли га разумеју и обећао да ће говорити спорије.

„Поносан сам на овај филм и обрадовало ме је када ми је Емир (Кустурица) рекао да ће баш тај филм приказати. Многи су ме у то време питали зашто снимам такав филм. Био је то први филм који приказује еуфорију наркоманије, тада је Ненси Реган покренула кампању 'Само реци не', чак ми је један пријатељ рекао: 'Хвала ти, због тебе је моја сестра на рехабилитацији'. Међутим, овај филм не глорификује дрогирање, важно је показати зашто људи то раде“, рекао је Дилон.

У неформалној атмосфери, по којој је „Кустендорф“ познат, Дилон је током дана био готово неприметан, многи чак нису ни запазили славног глумца у ресторану где ручају и студенти и новинари и гости фестивала, а радо је пристајао на фотографисање са онима који би га уочили и замолили за селфи.

Каже да је веома критичан када гледа филмове у којима је играо на почетку каријере.

„Понекад ме људи питају зашто сам постао глумац. Сигурно не зато што сам имао жељу да будем на сцени. Разлог је зато што сам увидео моћ у откривању истине на великом платну и још ми је најзубудљивије у филму да видим трансформацију“, рекао је Дилон, који је у свом првом филму Делинквенти играо са свега 14 година.

„Рано сам почео и имам много искуства, доста сам учио и сада када гледам оно што сам радио, знам да критикујем себе у тим остварењима. Оно што сам схватио јесте да не можете да тумачите неки лик ако га осуђујете“, истакао је Дилон, због чега је наравно уследило питање како може да оправда психопату и серијског убицу кога тумачи у свом најновијем филма Кућа коју је Џек саградио Ларса фон Трира.

Дилон је нагласио да га такве теме не занимају, али да се диви редитељу Ларсу фон Триру, који је врло занимљив редитељ са много парадокса.

„Он је човек који снима филмове о Америци, а никада није био у САД. Плаши се летења, а рекао ми је да је летео хеликоптером. Код њега нема проба, то је први пут да сам снимао филм без проба, али уме да ухвати прави тренутак. Он даје упутства у бројевима – 30 одсто мање или 120 посто више и разумемо се, иако ми математика не иде“, испричао је Дилон.

„Када сам га питао да ли је сигуран да треба да сними овај филм, одговорио ми је: 'Увек можеш мене да окривиш'. Наравно да хоћу“, додао је славни глумац.

Дилон се присетио и импровизације којој је Копола био склон и раду на филму Rumble Fish, али и како су му сви музичари рекли да неко мора да одигра његове сцене с гитаром у филму Самци у коме је тумачио вођу бенда „Ситизен Дик“ из Сијетла, јер не уме да свира гитару.

Признаје да ужива да режира, а документарце сматра „посебном звери“.

„Када сам налетео на Емира на Куби, упозорио ме је да је врло опасна ствар радити документарац, јер постоји толико много начина на које може да се исприча прича. То је другачија врста животиње“, рекао је Дилон.

Воли, каже да приповеда, али се бори са структуром и наглашава да је најважније пратитити логику карактера и имати у виду да причу креирају акције људи.

„Не ради се о томе да је један плус један једнако два. Логика ликова се огледа у томе да када отворите свеску, запитате се зашто нека особа тако нешто ради и ако дубље погледате у ту особу, схватићете зашто се тако понаша“, објаснио је Дилон.

Преферира филм у односу на серије, мада признаје да телевизијска форма има доста креативних потенцијала.

„Урадио сам један пројекат за телевизију, али са сваком епизодом долазио је други редитељ са сценариом и схватио сам да то неће функционисати. Урадио сам једну сезону и позвао продуцента са молбом да убију мој лик. Права лепота и поезија је филм – седети и гледати га на великом платну“, испричао је Дилон.

Говорећи о највећим грешкама које један редитељ може да почини радећи са глумцима, Дилон је уз уздах рекао да редитељи праве много грешака.

„Не помаже када ти редитељ каже шта не жели. Млади редитељи пак избегавају да причају с глумцима, што је погрешно. Дођи и директно ми реци шта желиш. И још једна битна ствар је – заборави на савршенство. Неуспех је важан део процеса. Није смак света ако не успеш из прве“, нагласио је Дилон.

На молбу једне студенткиње да их посаветује како да се изборе с несигурношћу, рекао је да не воли да даје савете.

„Ипак предлажем вам да верујете себи. Тренутак када изгубиш концентрацију, може бити најбољи тренутак. Не осуђујте себе, једноставно наставите. Као млад глумац мислио сам да је спонтана реакција била пропаст, а онда је то испало да је најбоље. Преузимајте ризике без обзира на могућност неуспеха и много се припремајте“, поручио је Дилон студентима и додао: „Ви сте будућност“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво