Италијански филмови награђени у Кану пред домаћом публиком

Репертоар српских биоскопа којим доминирају холивудских блокбастери, оплемениће и ауторски филмови који су одраз људских судбина. Међу њима се истичу италијанска остварења награђена на недавно завршеном Канском фестивалу.

Званично најбољи глумац 71. Канског фестивал Италијан Марчело Фонте, бриљатан је у улози заљубљеника у животиње у урбаном вестерну Догмен респектабилног редитеља Матеа Гаронеа.

Драматична и горка прича снимљена према истинитом догађају налик је исцепаној страници црне хронике која се дешава на периферији Напуља, а дочарава нам живот јунака увученог у опасне и манипулативне криминогене кругове. Филм се претвара у сјајан, али мучни трилер који у себи носи песимистичан поглед на људску природу и друштво.

Коментаришући своју улогу и шта такав лик симболизује у савременом свету, Фонте истиче да је реч о категорији малих људи, који су веома ниско на друштвеној лествици.

„Један је од оних који настоје да преживе, да се на неки начин снађе како би имао оно што сваки човек нормално треба да има. Ако полазимо од друштвеног слоја, он је обичан грађанин. Слободан, једноставан. И он понекад греши“, објаснио је глумац.

Италијанска редитељка Алиће Рорвахер доноси причу о Срећном Лазару за коју је добила награду за најбољи сценарио у Кану.

Симпатични Лазаро је и главна фигура ексцентричног бајколиког филма који се креће између фолклорне приче и басне. А тај свет је рурална митолошка Италија у којој једна потрошена радничка комуна, налик савременим кметовима који раде за богате, живи на маргини цивилизације. Јунак ове приче изненада умире, затим васкрсава и поново покушава да промени свет који више није исти.

Упитана да да оцену да ли је филм Срећни Лазаро критика савременог друштва, филм против либералног капитализма и о експлоатацији људи, редитељка је истакла да то треба да открије публика.

„Мислим да не треба ја да говорим о референтним тачкама и о томе шта филм симболизује. То треба да открију гледаоци. За мене је филм путовање у свет моје маште, а пошто је машта жива ствар, она се храни и оним што се догађа у стварности у мојој земљи“, нагласила је Рорвахерова.

Филмови Догмен и Срећни Лазаро, и тематски и стилски, достојни славног доба италијанског неореазлима, које ће осим Канског жирија, сасвим извесно препознати светска и српска публика.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво