Ејбел Ферара гост „Белдокса“

Амерички редитељ Ејбел Ферара биће гост фестивала „Белдокс“, на којем ће бити приказан његов документарац „Трг Виторио“, најавили су организатори.

Упркос томе што је у свету филма најпре познат по својим хваљеним и необичним играним филмовима, Ејбел Ферара, који је пре неколико година био и гост фестивала „Кустендорф“ и од кога се увек очекују провокације, потписао је и знатан број документарних филмова.

У њима се махом враћа на места одакле је потекао, он или његова фамилија, или се бави оним што га се лично тиче.

У документарном филму Улица Малбери из 2010. године успео да реконструише место где је започео своју филмску каријеру 1975. године, а документарцем Chelsea on the Rocks оживео чувени хотел „Челзи“ у срцу Њујорка.

Трг Виторио, снимљен прошле године (када и документарац Уживо из Француске), представља хронику најживљег трга у Риму, на коме се све различитости овог града осећају у потпуности, место где живе и Римљани и Азијати и Африканци.

Пролазећи тргом, Ферара се упушта у разговоре са њима о њиховом пореклу, разлогу доласка, жељи за останком и опстанком у суровом савременом свету.

Управо због своје врло сликовите структуре, Трг Виторио је постао и стециште многих уметника, као и самог Фераре, који зато управо структуром документарног филма успева да продре до сржи и да уђе у унутрашњост његове јединствене димензије.

Ферара открива због чега је управо Трг Виторио постао тако инспиративан филмаџијама, међу којима је био и Пазолини коме је посветио претходни филм, са Вилемом Дафоом чија је појава и у остварењу Трг Виторио наочита.

Ејбел Ферара је и своју каријеру градио на жанровски и тематски крајње различитим остварењима. Рођен у Бронксу, почео је снимајући филмове „супер 8“ камером, пре него што се нашироко прочуло за њега захваљујући филмовима Driller Killer и Ms. 45.

Ова два остварења испуњена жестином и насиљем, као и особеном стилизацијом, поставила су високо лествицу очекивања од његових потоњих радова.

Ферара није разочарао, али колико год да су студији желели да га присвоје, он је остао доследан свом авангардном приступу филму, те је тако потписао нека од култних остварења, попут Злог поручника из 1992. године.

Његова обрада фантастичних Крадљиваца тела, те вампирска посластица Зависност, трилер Змијске очи са Мадоном, црнохуморна Сахрана, религијска екстраваганција Марија и брза комедија Приче о гого играчицама, обогатиле су на различите начине његову каријеру све до новог доба кад је снимио апокалиптични 4:44 Последњи дан на Земљи и биографски Пазолини, о његовом очито омиљеном аутору и инспирацији.

Каријеру између попунио је видео-спотовима, по којом серијом и, наравно, документарцима.

Колико год је сваки од филмова био различито примљен и код публике и код критике, Ферара је без сумње остао доследан свом специфичном стилу и независној продукцији, што му је и обезбедило статус култног аутора.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво