Ђорђевић: Оштрица провокативности је отупљена

Фест ће и ове године понудити филмове који померају границе у естетском и тематском смислу, а селектор програма „Границе“ Младен Ђорђевић каже да је сличан програм контроверзних остварења постојао и 1971. године, али да је данас та оштрица провокативности отупљена.

Такмичарски програм Границе, покренут пре четири године, обухватиће осам филмова: Враћен у живот Матеа Хила (Шпанија), Пре него што нестанемо Кијошиja Куросаве (Јапан), Клуб људождера Гута Парентеа (Бразил), Дивљи дечаци Бертранда Мандикоа (Француска), Трагом костију Агњешке Холанд (Пољска), Купал Казима Молајеа (Иран).

На програму ће бити и два документарца – Хитлеров Холивуд Рудигера Зухсланда (Немачка) и Ђавоља слобода Еверада Гонзалеса (Мексико), а о најбољем одлучиваће жири у саставу Филип Фети Даутовић, Зоран Јанковић и Ђорђе Бајић.

Ђорђевић у интервјуу Танјугу истиче да су Границе у традицији програма Конфронтације, који је још на самом почетку Феста обликовао Душан Макавејев, а наследили га програми Видици Радослава Зеленовића, Ђаво у телу, Благодети прљавог и Икс фајлс селектора Мирољуба Вучковића.

„У питању су у социјалном, политичком и еротском смислу субверзивни филмови. Данас има много више субверзивних филмова и тешко је рећи шта је данас субверзивно. Баш због тог броја провокативних филмова та оштрица провокативности је отупљена“, приметио је Ђорђевић, редитељ остварења Живот и смрт порно банде.

Ђорђевић скреће пажњу да живимо у свету где је просечан човек бомбардован информацијама и у том хаосу информација ретко шта може да га зачуди, шокира и помери, али се понекад појављују филмови који на интелигентан начин провоцирају публику.

„То су они филмови који се на сложен начин, не само на површини, него и у подтексту баве актуелним, горућим, социо-политичким темама и преиспитују границе. Понекад ти филмови и прелазе границе, али на инвентиван начин, са укусом“, истакао је Ђорђевић.

Једна од битних тема филмова у програму Границе јесте људска природа и емоције и ту се, према Ђорђевићевим речима, истиче филм Пре него што нестанемо култног јапанског редитеља хорора Кијошија Куросаве, његов 20. филм који је приказан прошле године у програму Известан поглед у Кану.

„Три ванземаљца долазе на Земљу да испитају терен пре велике инвазије и улазе у људе. Од домаћина одузимају осећај за добро, зло, емоције, осећај за породичне вредности, и од њих праве љуштуре. Тај филм се можда на најдиректнији начин бави преиспитивањем људских вредности и емоција“, каже селектор и примећује да, ако питамо ауторе филмова у програму Границе, савремени човек је заправо отуђен човек лишен емоција.

Ђорђевић је одабрао и два документарца с обзиром на то да је постало уобичајно да се на великим светским фестивалима равноправно са играним филмовима такмиче и документарни.

У програму Thrill&Kills, који доноси жанровске филмове са пуно адреналина и напетости, Ђорђевић издваја филмове Маус и Новац, док у селекцији Microwave препоручује филм Претпоставка невиности Јелене Марковић - нискобуџетни, иновативан и занимљив филм са групом младих глумица натуршчика.

Фест, 46. по реду, одржава се од 23. фебруара до 4. марта и обухватиће 116 филмова разврстаних у више селекција.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво