Да ли нови „Блејд ранер“ може да оправда очекивања без Вангелиса?

Када се појавио, сада давне 1982. године, „Блејд ранер“ је био филм испред свог времена. Публика га није разумела, критика још мање. Једна од ретких ствари за коју су се сви сложили да је одлична јесу специјални ефекти и музика. Занимљиво је да специјални ефекти изгледају величанствено и после 35 година, и умногоме могу да парирају модерним филмовима. Исто важи и за позадинску оркестрацију, коју је компоновао култни Вангелис, а која је и после низа махом неуспелих имитација и плагијата, и даље сјајна.

На жалост многих обожавалаца, Вангелис је одбио да уради оркестрацију за наставак – Блејд ранер 2049. – иако му је понуђено. Редитељ новог филма Денис Вилнев обратио се свом дугогодишњем сараднику Јохану Јохансону, који му је компоновао музику за претходна три филма.

Попут Вангелиса, Јохан је такође својеврсни иноватор на пољу музике, који воли да деконструише класично „сковане“ композиције, пропусти их кроз дигиталне филтере и поново склопи у „нова“ дела. Што се филмских оркестрација тиче, тај композитор је два пута номинован за Оскара и то за филмове Теорија свега из 2014. и Сикарио из 2015. године.

Додуше, Јохансон није сам у овом подвигу писања музике за Блејд ранера 2049. Наиме, продуценти су унајмили помоћ и то у виду Бенџамина Волфиша (који је компоновао музику за Невидљиве факторе из 2016. године, али и ових дана веома хваљени и популарни хорор То Андреса Мушетија) и Ханса Цимера, дугогодишњег сарадника главног продуцента Ридлија Скота.

„Немогуће је помислити на Блејд ранера, а не помислити на Вангелисову синтисајзерску оркестрацију која употпуњује и заокружује целокупну атмосферу филма. Међутим, наставак се одиграва 30 година касније, што оставља простор за одређене промене и иновације. Не мислим да треба у потпуности занемарити прошлост, али такође не мислим ни да је треба понављати. Стога, надам се да ћемо Цимер, Волфиш и ја успети да допринесемо свету Блејд ранера, али и да ћемо га мало проширити. Макар музички. Што није нимало лако“, истакао је Јохансон.

Волфиш и Цимер су већ радили заједно на Дeнкeрку Кристофера Нолана, а сада ће публика имати прилику да чује како и да ли су ова три композиторска великана у могућности да парирају Вангелисовом култном саундтреку првог Блејд ранера.

Иако би многи, вероватно, желели да чују Јохана, Цимера и Волфиша како каналишу Вангелиса, то можда и не би било најпаметније, већ би било далеко боље да се фокусирају на сопствене интерпретације света Блејд Ранера.

На репертоар домаћих биоскопа СФ спектакл са Рајаном Гослингом и Харисоном Фордом Блејд ранер 2049. стиже 5. октобра!

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво