Салим Мукадaм (Би-Би-Си): Немогуће је предвидети будућност телевизије

Откад знамо за себе и откад имамо разумевање за садржаје које гледамо на телевизији, „Би-Би-Си“ је увек био синоним за квалитет. Њихови програми су нас образовали, насмејавали врхунским хумором, доносили су нам невиђене документарне филмове и квалитетан драмски програм. Поводом одржавања конференције „Њу Јуроп маркет“, која је посвећена трендовима на подручју телевизије, попричали смо са Салимом Мукадамом, генералним менаџером и потпредседником за средњу и источну Европу у „Би-Би-Си ворлдвајду“.

Салим Мукадaм (Би-Би-Си): Немогуће је предвидети будућност телевизије Салим Мукадaм (Би-Би-Си): Немогуће је предвидети будућност телевизије

НЕМ се одржава од 12. до 15. јуна у Дубровнику, а Мукадам ће наступити на панелу „Не можете ме зауставити: моћ ТВ канала“. Фокус расправе биће на постојећој понуди ТВ канала и спремности публике да прихвати нове канале. С генералним менаџером „Би-Би-Сија“ за овај део Европе попричали смо о посебностима средње и источне Европе, изазовима које доноси време, али и трендовима који нас чекају у будућности телевизије.

„Би-Би-Си ворлдвајд“ има дугу традицију као један од највећих креатора мишљења у ТВ индустрији. Можете ли нам рећи у чему лежи тајна континуираног стварања врхунских програма?

Тајна нашег успеха прилично је једноставна: поштујемо своју публику и људе који стварају садржај. Гледаоци су нам на првом месту, непрестано слушамо њихове захтеве и прилагођавамо се њиховим потребама. Затим, сарађујемо са најталентованијим професионалцима – и на екрану и иза сцене – како бисмо гледаоцима пружили јединствене и квалитетне приче које ће им заокупити машту и освојити срца, због чега нам се увек изнова враћају.

Како се стратегија израде садржаја на „Би-Би-Сију“ мењала временом? Има ли разлике између данашњих гледалаца и оних од пре 15-20 година? Да ли је савремена публика захтевнија када је садржај у питању?

Захтеви наших клијената и публике исти су као и пре 15-20 година: они желе бриљантан садржај у којем ће уживати. Оно што се променило је начин на који корисници приступају том садржају – било путем пеј-ТВ-ја или ФТА канала, ВОД-а, СВОД-а, ТВОД-а, ОТТ-а или било које од многобројних других услуга. То повећање доступности садржаја доводи и до повећања потражње и управо је то изазов са којим је Би-Би-Си ворлдвајд данас суочен – морамо да се побринемо да имамо довољно квалитетног садржаја да удовољимо потребама наших корисника. Улажемо велике напоре да наставимо са производњом врхунског садржаја који ће задовољити захтеве публике наших клијената.

За вас, као главног директора и потпредседника за централну и источну Европу, које су разлике између публике из средње и источне с једне и западне Европе с друге стране?

Регион средње и источне Европа се често доживљава као једна јединствена целина, чиме се заправо занемарује разноликост тог региона. Наиме, жеље публике на Балкану потпуно су друкчије од жеља публике у балтичким земљама, које се пак увелико разликују од оних код чешке публике. Јако је важно схватити специфичности и потребе сваког појединог тржишта, а не претпостављати да ће садржај који функционише на једном подручју бити једнако успешан у целом региону. Регион средње и источне Европе је тржиште које се непрестано развија, и кад радите у том региону, никада вам два дана нису иста. То је веома забавно.

Будући да Би-Би-Си широм света важи за синоним за квалитет, засигурно не треба много труда да садржај који дистрибуирате буде препознат.

Веома сам поносан што радим за компанију чији је садржај толико цењен широм света. Људи знају да ће од Би-Би-Сија добити нешто заиста посебно. Уза све већу потражњу за садржајем дуж региона, Би-Би-Сијев бренд клијентима може да пружи сигурност, омогућујући им да промене своје понашање приликом куповине. Клијенти су све спремнији да се укључе у претпродају да би се домогли садржаја пре конкуренције. На пример, и пре него што је Планета земља 2 (Planet Earth II) постигала свeтски успех, већ смо били осигурали и финансирање копродукције и продали права неколицини великих ТВ кућа. Купци морају да имају много поверења у продуценте серије да би се одлучили на тако нешто.

Како изгледа будућност телевизије? У годинама које долазе, мислите ли да ће међу дивовима ТВ индустрије бити победника и губитника? Да ли је садржај заиста најважнија ствар у привлачењу нових гледалаца и задржавању постојећих?

Немогуће је предвидети будућност телевизије, могу само да кажем да ће бити веома узбудљива и да ће телевизија бити доста друкчија од оне са којом сам ја одрастао. Верујем да ће на тржишту победити куће – и велике и мале – које разумеју своје кориснике и које ће им пружити изненађујући, изазован и привлачан садржај. Управо то је оно што Би-Би-Си ворлдвајд омогућује: својим клијентима пружа врхунске садржаје и тако њихову понуду издваја од понуде конкурентских кућа.

Мислите ли да на тржишту има довољно простора за нове ТВ канале?

Из разлога које сам навео, на тржишту свакако видим простор за нове ТВ канале. Очигледно је да је понуда садржаја експлодирала последњих година. Међутим, уз толики избор, мислим да ће се публика све више ослањати на проверене брендове који их схватају и знају што желе. Наши властити канали, као што је Би-Би-Си Ерт, постају све популарнији у региону јер их уређују људи из Би-Би-Сија који разумеју овдашњу публику и испоручују јој изненађујући, изазован и привлачан садржај.

Како налазите равнотежу између квалитетног садржаја и оног који доноси профит? Врти ли се свет телевизије данас искључиво око зараде?

Би-Би-Си ворлдвајд је главна комерцијална филијала „Би-Би-Сија“. Стога је моја улога да допринесем расту прихода како би се добит вратила „Би-Би-Сију“, да би се затим опет уложила у израду новог, врхунског садржаја. Реч је о једном позитивно зачараном кругу. Тај процес придоноси обогаћивању нашег каталога и тако својим клијентима и публици и даље можемо да пружамо врхунске програме због којих нам се увек изнова враћају.

Говорићете на панел-расправи на НЕМ-у. Што очекујете од конференције и зашто мислите да привлачи најважније људе из ТВ индустрије?

Заиста сам узбуђен што ћу учествовати на једној од расправа на НЕМ-у. С обзиром на то да се тржиште средње и источне Европе непрестано развија, конференције попут НЕМ-а кључне су да би се у потпуности разумеле садашње потребе региона и смер у којем ће се оне развијати у будућности. Једва чекам да чујем мишљења других стручњака и упознам још сјајних људи из ТВ индустрије у региону. Радује ме и чињеница што се конференција одржава у предивном Дубровнику.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи