Жељно ишчекујући "Аватара"

Нови филм Џејмса Камерона, научно фантастични еп "Аватар", премијерно ће бити приказан средином децембра, а продаја карата већ је почела. Филм је недавно промовисан на интернету и у одабраним светским бископима. Редитељ, који се прославио филмовима "Титаник", "Терминатор", "Осми путник 2" и "Амбис", намерава да успостави нове стандарде у снимању филмова који се ослањају на специјалне ефекте.

Четрнаест година после "Титаника", филма који је донео највећи приход у историји кинематографије (преко 600 милиона долара у САД), у биоскопима ће се појавити нови филм Џејмса Камерона "Аватар".

Иако је премијера заказана за средину децембра, продаја улазница већ је почела.

У склопу промоције филма, у четвртак се на интернету појавио трејлер филма који је поставио нови рекорд по броју "даунлоудовања", док су у петак организоване пробне пројекције.

Наиме, у САД и још 58 земаља света, организоване су бесплатне пројекције дела филма у трајању од шеснаест минута.

Како је Камерон изјавио, тај инсерт састоји се од одређеног броја сцена које трају око три-четири минута, а намена му је да публици пружи увид у "квалитет производа".

Те пројекције су изазвале велику пажњу, као и бројне коментаре на Фејсбуку и Твитеру.

Режисеру "Терминатора"," Осмог путника 2" и "Амбиса" жанр научне фантастике свакако није непознаница.

Камерон сада жели да редефинише процес снимања филмова.

"Аватар" користи нову технику која спаја снимљене и синтетичке слике, што је омогућило Камерону да у реалном времену мења заступљеност та два елемента у различитом односу.

Резултат тога је до сада невиђен приказ футуристичког рата на удаљеној планети уз коришћење нове врсте специјалних ефеката.

Аватари и Нави на Пандори

Камерон је желео да створи пројекат који ће установити границе дигиталне анимације.

Због тога је радња "Аватара" смештена у будућност, у време када људски род истражује удаљене планете, користећи вештачка тела реалистичног изгледа, названа "аватари".

Међутим, аватари улазе у конфликт са ванземаљцима по узору на које су направљени (зову се Нави), а који насељавају егзотични свет Пандору. Ови ванземаљци су високи око три метра, плаве боје, изгледају привлачно и представљају спој покрета глумаца и дигитализованих слика. Чак и ако основна прича филма не делује довољно привлачно, коришћење ове врсте ефеката има импресиван потенцијал.

Када је реч о Нави ванземаљцима, Камерон и његов тим су се потрудили да би "Аватар" био успешан. Поред коришћења технике виртуалне камере, смишљен је и потпуно нов језик који су глумци учили. Тренинг покрета омогућио је глумцима који тумаче улоге ванземаљаца да се крећу на природан начин, иако несвојствен људима. Композитор Џејмс Хорнер је компоновао песме које певају хорови "ванземаљаца".

Највећи део оних који су гледали пробну пројекцију, одушевљен је ванземаљским окружењем које се појављује у "Аватару", светом и културом Навија. Спајање познатог и страног у свемиру Камерон чини вешто, па се може очекивати да ће ово остварење импресионирати и најпробирљивије љубитеље научне фантастике.

Нови начин снимања филмова

Можда је разумевање начина на који се стварају ови невероватни специјални ефекти довољно да привуче публику, ако већ саме 3-д авантуре ванзмаљаца то нису.

Камеронова нова техника ради попут видео игре. У досадашњој техници је било уобичајено да се снимају покрети глумаца, који би се онда у процесу пост-продукције спајали са вештачки створеним окружењем..

У "Аватару", Камерон користи виртуалну камеру, што му омогућава да види глумце у вештачком окружењу за време снимања. Другачије речено, то му омогућава да види коначан производ, као и да га мења за време снимања филма, односно да користи реалистичније кадрове, најинтензивније покрете, као и да успостави прави баланс између снимљеног и вештачког.

Поједини критичари који су имали прилику да виде делић „Аватара" сматрају да Камеронов циљ није био да само направи нови филм који би зарадио милијарду долара, већ је хтео да успостави нове стандарде снимања филмова који се ослањају на специјалне ефекте.

Он је, наводно, за време снимања позвао Стивена Спилберга, Питера Џексона и Џорџа Лукаса да се упозају са применом нове технологије.

Пре 30 година, оригинална трилогија Џорџа Лукаса "Ратови звезда" променила је начин употребе ефеката.

Појачана" реалност

Пре 10 година, нова трилогија "Ратова звезда" увела је употребу дигиталне технологије. Сада, Камерон и "Аватар" успостављају нови тренд.

Наравно, спајање снимљених и синтетичких окружења није потпуно нов концепт.

Технологија "појачане" реалности ("Augmented Reality") коју је конструисала француска компанија "Total Immersion" je радила нешто слично томе са бејзбол картицама, пословним презентацијама и рекламама.

"Аватар" и "Total Immersion" ће удружено водити кампању за промовисање филма која ће бити слична оној за последњи филм из серијала Ратови звезда. Ипак, "Аватар" је први филм који користи ову технологију у фазама продукције, пост-продукције и промовисања филма.

Холивуд је начинио постепен прелаз од зелених екрана, компјутерски генерисаних слика и дигиталне анимације.

Публика прихвата промену само ако јој оно што види на екрану изгледа реално.

Актуелни тренд показује тенденцију према дигиталном окружењу, које изгледа стварно, попут филмова снимљених на класичан начин.

"Аватар" је највероватније нови велики корак ка новом стадијуму у еволуцији филмова.

Не само да ће публици представити невероватни страни свет, већ ће и заувек променити начин на који режисери користе дигиталну анимацију. Дајући редитељима нову алатку која омогућава снимање реалистичних дигиталних сцена, Џејмс Камерон нас је приближио научној фантастици која изгледа потпуно стварно.

Без обзира на коначни успех филма, новине које је Камерон увео измениће филмску индустрију.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(среда, 02. сеп 2009, 07:02) - vins [нерегистровани]

Avatar

pa nisam siguran baš koliko će uvođenje nazovimo ga CGI v.2.0 doprineti kvalitetu filma u budućnosti. Iskreno, meni je baš bezveze kada i sad pogledam bilo koji Američki film od silnih animacija.... Slabo ko snima sjajne totale kakve je svojevremeno radio Kurosava, pogledajte samo recimo špicu Jodžimba ili Ran...e, to su filmovi, od ljudi za ljude, a ne ove novotarije. Ipak, svaka roba ima svoga kupca, a i ukusima ne vredi raspravljati