Kонференција највећих дигиталних стваралаца

Друга по реду конференција CGA Belgrade (Computer Graphics & Arts Conference) одржана је у Југословенској кинотеци у организацији Српске филмске асоцијације, студија „Кратер“ и портала VFXSerbia.com. За два дана окупила је више од хиљаду посетилаца и више од четрдесет говорника из целог света који су говорили о својим искуствима у индустрији компјутерске графике, о изазовима и препрекама, уз много корисних савета и решења.

Циљ конференције је био да представи Србију као креативну, иновативну и дигиталну земљу. Неки од предавача били су Мајк Симор, амбасадор технолошког развоја компјутерске анимације, чији су онлајн курсеви и туторијали били полазна тачка за генерације најзначајнијих артиста широм света; затим Шахин Туси, који је с посетиоцима поделио своје искуство у раду на филму Блејд Ранер 2049, и Виктор Перез, који је радио на бројним холивудским блокбастерима.

„Квалитет ваших талената, истраживача и стручњака у овој области заиста је невероватан. Мора да нешто има у вашој води! Заиста је невероватна група људи која ради овде. Остатак света мора да чује за ову конференцију, јер имате одличне говорнике, покрећете важне теме и могу да се чују заиста вредне информације", изјавио је Мајк Симор. 

Светски, а наше!

Заједно са бројним иностраним предавачима из академског и индустријског света нашли су се и успешни српски студији и слободни уметници који су представили пројекте реализоване у сарадњи са светским гигантима из филмског света, рекламне индустрије и индустрије видео-игрица. „Радили смо на доста холивудских пројеката. Један од познатих филмова је Опасност из дубине (The Shallows) са Блејк Лајвли. На том филму смо радили целу интеграцију глумице, јер она практично сама снима у базену. Компјутерски смо генерисали ајкулу, додавали небо и воду да би деловало као да је она сама на острву са ајкулом. Од снимка у студију ‒ направили смо снимак у екстеријеру", изјавила је Миљана Јововић из студија „Кратер". У том студију су такође радили на Нетфликсовом Серијалу несрећних догађаја, за који су, на доста кадрова са пијавицама које су дизајнирали, додавали воду и још неке ефекте. На конференцији CGA Belgrade наши стручњаци су се трудили да све знање и искуство које су стекли на комерцијалном тржишту пренесу у домаћу кинематографију.

„Индустрија постпродукције и визуелних ефеката је такође значајна и атрактивна за стране пројекте који су глобални и захтевају неке нове сараднике. Важно нам је међународно признање и мапирање, али и да окупимо све људе из ове области на једном месту и дамо им могућност да се упознају, сарађују са студијима и етаблираним гостима које доводимо", изјавила је Милица Божанић, извршна директорка Српске филмске асоцијације. Гости су били и Стефан Капичић, који је говорио o раду на филму Дедпул 2 и Јосип Модли, један од оснивача студија „Фрајд".

Стварање магије

У досадашњој каријери Виктор Перез је дао свој допринос успешним филмским серијалима као што су Ратови звезда, Хари Потер и Пирати са Kариба. То га је довело у завидну позицију да ради са неким од најзначајнијих редитеља 21. века, међу којима су Kристофер Нолан, Дени Бојл, Роб Маршал, Дејвид Јејтс...

„Већину времена нисам био у директном контакту са редитељима. Најближе сам сарађивао са Денијем Бојлом на филму 127 сати. На том филму смо радили као деветочлани тим који је успео да извуче више од четири хиљаде снимака. Дени је понекад прихватао наше сугестије, а понекад расправљао о њима, али објашњавајући зашто нешто није добра идеја ‒ на начин на који смо могли да разумемо то са његове тачке гледишта", објаснио је Перез.

Међу филмовима на којима је радио, а које највише воли јесте Успон мрачног витеза, који је заиста био велики изазов у смислу визуелне обраде. Пошто воли рад Kристофера Нолана, редитеља тог филма, био је посебно нервозан због сарадње са њим. „Сећам се да сам му, радећи на том филму, поставио неко техничко питање о светлу. Одговор који сам добио није био техничке природе, већ је говорио о суштини радње филма, импликацији визуелних ефеката и зашто су битни баш тако за ту сцену, јер нису одговарајуће карактерисали лик у филму".

Виктор тврди да је у раду са холивудским редитељима научио да су, пре свега, фокусирани на причу коју желе да испричају. „Редитељи понекад могу да буду лењи, јер знају да ће све што су замислили моћи да остваре уз нашу помоћ, па и не покушавају да смисле неки други начин. Због тога се дивим Нолану јер он увек покушава да превазиђе изазове на креативан начин. Спилберг такође одлично зна како да ради са визуелним ефектима, то се види у његовом наративу", казао је Перез.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво