Зашто (не) бициклираш?

Колико често возите бицикл, да ли вам је основно превозно средство? Да ли возите сами или у друштву? Ако не возите бицикл, шта би вас мотивисало да почнете? То су нека од питања из анкете “Зашто (не) бициклираш”, чије је објављивање означило почетак кампање “Град у покрету - људи на првом месту!”.

Кампања је осмишљена у Центру за унапређење културе живота и рада "ЖиР" с намером да се креирају препоруке које би утицале на побољшање услова за вожњу бицикла у градовима Србије. Други део кампање, такмичење намењено основцима са територија београдских општина Савски венац и Стари град, на којима се бележи највеће загађење ваздуха у Београду, почео је 10. септембра.

"Од 10. до 30. септембра, учесници слањем својих видео прилога на тему „Зашто (не) бициклираш?" могу да се пријаве за такмичење. Прилози ће бити постављени на Јутјуб каналу", рекла је Фарида Басиони Стаменић, председница "ЖиР"- а и додала да ће школа аутора најкреативнијег прилога са највише гласова гледалаца добити поклон - бицикл и организацију завршног догађаја овог пројекта у самој школи за све ученике, уз учешће познатих личности. Реализацији пројекта допринело је Министарство заштите животне средине Републике.

Секретаријат за заштиту животне средине Града Београда оценио је пројекат као користан, посебно са аспекта укључивања најмлађих становника Београда, и подржао реализацију. Пројекат су, волонтерски, подржали и партнери, Педагошко друштво Србије, Центар за едукацију и развој личности КРУГОВИ, Удружење за Кронову болест и улцерозни колитис Србије "УКУКС", Асоцијација "Дуга" - огранак Београд, Асоцијација самосталних активиста, Асоцијација за борбу против сиде ЈАЗАС, "Culture forward", "Оno bikes" и креатори апрликације "Педалирање". 

Циљ пројекта "Град у покрету - људи на првом месту!" је промоција бициклизма као еколошки прихватљивог вида транспорта. Према речима наше саговорнице, рад на развијању свести о значају кретања, заштити и унапређивању животне средине и јавног здравља, повећању безбедности у саобраћају, уз коришћења паметних технологија, олакшаће увођење одрживог транспорта и бициклизма у наше градове.

број коментара 13 пошаљи коментар
(петак, 14. сеп 2018, 13:45)
anonymous [нерегистровани]

Molim da mi ga neko nabavi

Samo to mi fali, mala sitnica za koju nemam para pa idem busom :(

(петак, 14. сеп 2018, 07:48)
anonymna GR [нерегистровани]

sta bi nam motivisalo

mene bi motivisala bezbedna, cista i ravna ulica :)

(среда, 12. сеп 2018, 19:27)
dragan cvetković [нерегистровани]

pametno

Živim u Pančevu i sa ponosom objavljujem da je naš lep grad jedan od najboljih u Srbiji za vožnju bicikla.To je ovde moje osnovno prevozno sredstvo i jako sam zadovoljan.U gradu postoje mnogobrojne biciklističke staze a tamo gde ih nema nije problem voziti i po kolovozu.Naši vozači za razliku od npr Beogradjana,izuzetno poštuju bicikliste tako da i deonice koje nisu pokrivene biciklistickim stazama zaista nije rizično preći.I kao jedno od važnijih stvari,kod nas nema velikih uzvišica tako da je bicikl u Pančevu prevozno sredstvo svih generacija!Poručujem svima da počnu da voze bicikl,osim zavidne fizičke forme ravićete više poštovanja prema biciklistima kada budete vozili automobil,uživaćete u vožnji i preimetićete uvek neku novu lepotu vašeg grada!

(среда, 12. сеп 2018, 16:59)
Milan [нерегистровани]

Odgovor na naslovno pitanje

...zato što ne bi prošlo ni 5 minuta da ga neko ukrade ako bih ga negde parkirao.

(среда, 12. сеп 2018, 14:20)
anonymous [нерегистровани]

MM

U mom gradu više ne vozim jer sam ugrožen zbog bahate vozače besnog vozila.Policija ništa ne preuzima već godinama.

(среда, 12. сеп 2018, 13:54)
anonymous [нерегистровани]

Тако је како каже

Поред стаза, треба поразмислити и где да се оставе бицикли. Живим у згради и једино што могу је да држим бицикл у стану на 5. спрату. И да ха сносим и дижем степеницама јер не може да стане у лифт. А онда када се превезем од одређеног места, како да га оставим, а да не добије "педале"? Мало је места за остављање, нису добро распоређена.

(среда, 12. сеп 2018, 09:31)
anonymous [нерегистровани]

biciklisticke staze

Trebalo bi spojiti gradove i sela biciklistikim stazama. One koje postoje su zapustene i zaboravljene. Cak i dunavska ruta koja vodi nasipom od Beograda do Panceva i dalje prema Djerdapu, koja je ucrtana u sve biciklisticke karte, je zapustena i zatravljena i niko o njoj ne vodi racuna, niti se kosi niti odrzava...

(среда, 12. сеп 2018, 09:04)
mirza [нерегистровани]

Idealno prevozno sredstvo

Volim bicikl da vozim.

(среда, 12. сеп 2018, 06:01)
anonymous [нерегистровани]

Zašto ne? Zato.

1) U beogradskom saobraćaju jedva i vozači ostaju u jednom komadu, a ne biciklisti.
2) I malobrojne staze po centru koje postoje su apsolutno nepraktične, počev od one nesrećne koja ide od Slavije ka Hramu. Na tom potezu jedva i pešaci imaju mesta da prolaze, a oni su tu progurali biciklističku stazu.
3) Nemaš gde da ostaviš bicikl, jer je velika verovatnoća da će ti ga neko ukrasti sa sve lancem.
4) Strmo. Centar je strm.

(уторак, 11. сеп 2018, 18:19)
anonymous [нерегистровани]

Beograd nije grad za bicikl

Ako se izuzme Novi Beograd, stari deo grada je nemoguć za bezbednu vožnju bicikla. Nema biciklističkih staza, ulice su preuske, automobili parkirani svuda, šine od tramvaja na sve strane, vozači bahati, ulice su često strme, ako hoćeš npr. od Dorćola do Slavije treba da se dobro oznojiš uz Nemanjinu ili Francusku, a ne možeš takav na posao...