Гимназија или стручна школа

Ближи се упис у средњу школу, као и упис на факултет ‒ добро позната атмосфера и међу ђацима и међу родитељима. Дилема је много а ученици су често збуњени пред изборима које треба направити.

Професорка Јелена Здравковић, која предаје физику у гимназији, упоредила је гимназијски програм са програмом у стручним школама: „Када је реч о гимназијама, евидентно је да оне пружају опште, шире образовање, док су средње стручне школе уско усмерене према својој струци. Гимназија пружа добру основу за студирање на свим факултетима, док средње стручне школе усмеравају ученике на факултете одређеног профила".

Неки од ученика Четврте гимназије у Београду дали су своје виђење гимназијског програма који су похађали четири године, као и реалних могућности у погледу жеља и уписа.

Анђелка je пре четири године одлучила да упише Четврту београдску гимназију јер је сматрала да јој гимназијско образовање, као најшире и најсвеобухватније, омогућава да бира професију за коју ће се даље школовати.
„Дуга је листа занимања које гимназијалци могу даље одабрати, а међу њима су ‒ професор, лекар, адвокат, судија, инжењер и још много других. Моја жеља је да останем у Србији и наставим школовање на Грађевинском факултету у Београду. Могу рећи да су професори наше гимназије прави чувари достојанства своје професије. Често сам имала утисак да воле своје ученике. То се, наравно, није изразило кроз поклањање оцена, већ кроз праведно оцењивање и стално омогућавање да поправимо оцене које имамо. Знали су да понекад буду и строги, али никада претерано. Умели су да препознају и поштују наш труд, нису нам убијали вољу. Напротив, увек су нас мотивисали да идемо даље и напредујемо", рекла је Анђелка.

Поред знања које су им преносили из дана у дан, професори су се трудили да им помогну да реше школске проблеме, али и оне који нису у вези са школом (саветовали су их о понашању, одевању, ставу, односу према другарима, родитељима, али и према историји, култури, традицији). „Научили су нас да волимо своју земљу. Дали су нам озбиљну шансу, а и обавезу, да идемо даље и знањем побеђујемо. Захвална сам им на томе!", истакла је Анђелка.

Милица такође сматра да гимназија пружа широко образовање и знање и утврђује радне навике, што ученицима пружа могућност да се изборе са свим захтевима које доноси даље школовање, јер као матуранти треба да испуне много задатака.

Лука се сложио да гимназија отвара широке видике и даје могућности за упис на различите факултете. „У почетку сам се двоумио да ли је гимназија добар избор у односу на понуду средњих стручних школа. Планирам да упишем Медицински факултет", навео је.

Надежда је уписала природни смер гимназије, где се усваја обимна количина знања а захтеви су високи. „Многе то може да уплаши, али та знања нам остају за цео живот", рекла је за крај разговора, истакавши такође одличну сарадњу професора и ученика.

 

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво