Удвостручено рекламирање алкохола у америчким филмовима

Истраживање универзитета Дартмут показало је да је пласирање алкохолних производа у последње две деценије готово удвостручено у популарним америчким филмовима препорученим за све узрасне категорије, али нарочито у филмовима који су означени као погодни за децу.

Деца и млади посматрају филмске звезде као узоре, рекао је Џејмс Д. Сарџент, аутор студије и професор на Медицинском факултету Гајзел Универзитета Дартмут. „Када омиљена звезда конзумира одређени бренд алкохола, та робна марка се повезује са свим карактеристикама које млади обожаваоци виде у свом филмском идолу.

Зато не чуди што су брендови који се обично виде у филмовима они који се највише рекламирају, а иста алкохолна пића су она која малолетници најчешће пију", објаснио је Сарџент.

Резултати двадесетогодишњег истраживања

Током две деценије истраживања научници су сваке године испитивали сто најгледанијих филмова у америчким биоскопима. Закључили су да се пласирање робних марки алкохолних пића повећавало у просеку за пет одсто сваке године, а свеукупно је повећано за 92 процента.

Показало се да је пласирање алкохолних производа у последње две деценије готово удвостручено у популарним америчким филмовима препорученим за све узрасне категорије, али нарочито у оним филмовима који су означени као погодни за децу.

Научници са Дартмута представили су и друга открића до којих су дошли током рада на тој студији. Утврдили су да је употреба алкохола приказана у 87 процената (1.741) свих испитаних филмова.

Одређене робне марке алкохолних пића појавиле су се у 44 одсто (867) њих. Сцене у којима актери пију алкохолна пића налазе се у 85 процената (1.108) најгледанијих филмова који су означени као погодни за децу. Алкохолни брендови појавили су се у 41 одсто (533) филмова за децу.

Алкохол ‒ највећи порок младих

„Алкохол наставља да буде омиљени порок младих, онај који сваке године у САД однесе 4.300 живота особа млађих од 21 годинe", каже коауторка студије Саманта Кукије.

Истраживање указује да су млади из године у годину све више изложени рекламирању алкохолних пића у филмовима. То забрињава јер је више пута доказано да та пракса утиче на већу употребу алкохола и да повећава стопу проблематичног пијења.

Др Кукије је изнела да налази студије могу утицати и на регулативе компанија за производњу алкохолних пића. Све чешће промовисање брендова у филмовима намењеним деци и адолесцентима покреће питање колико саме компаније воде рачуна при пласирању алкохола.

„Мислим да компаније за производњу алкохолних пића не чине довољно да избегну промовисање својих производа међу малолетницима", истакла је коауторка студије.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво