Звезде, рекламе и нездрави производи

Познате музичке звезде често се појављују као заштитна лицa неких производа, а циљна група тих кампања углавном су деца и адолесценти. Нова студија Медицинског центра „Лангонˮ открива да су храна и напици који се тако рекламирају ‒ већином нездрави.


Аутори упозоравају да ова врста реклама доприноси алармантном порасту дечје гојазности. Газирана и друга слатка пића, брза храна и слаткиши ‒ производи су које музичке звезде најчешће промовишу. Подједнако узнемирује то што ниједна од звезда поменутих у студији није подржала употребу здравих намирница и производа, исхрану на бази воћа, поврћа, а само је једна рекламирала ‒ пистаће.



Ово је вероватно прва студија која користи ригорозну нутриционистичку анализу, уз преглед на десетине реклама дистрибуираних последњих 14 година. Др Мери Брег, водећа ауторка истраживања, помоћница професора на Одељењу за здравље становништва у „Лангонуˮ, спровела је слично истраживање пре три године, узимајући у обзир познате спортисте.



„Због кризе јавног здравља америчке нације и телесне гојазности, важно је подићи свест о томе да компаније користе популарне познате личности како би рекламирале и нездраве производе", рекла је докторка Брег. Истраживање је већ показало да такве рекламе доводе до претеривања у храни, а прехрамбена индустрија троши 1,8 милијарди долара годишње само на рекламирање производа за младе, навела је она.

Компаније које производе храну и напитке троше годишње две милијарде долара на огласе намењене младима: америчка деца сваке године виде око 4.700, а тинејџери прегледају 5.900 огласа, према истраживању Института за медицину. Забележено је око триста тринаест милиона прегледа на Јутјубу (реч је о рекламама у којима познате личности рекламирају напитке и производе). Такође, познати брендови хране имају предност када је реч о оглашавању и броју приказа. Било која врста рекламирања хране повезана је са „прекомерном потрошњомˮ, показало је истраживање.



Приредила Татјана Цвејић 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи