Дигитализација у здравству у служби пацијената, лекара и науке

Примена софтверских решења у здравству може помоћи како пацијентима тако и медицинској струци јер омогућава да се лакше прате квалитет, безбедност и ефикасност медицинских услуга. Употребом савремених технологија добијени подаци се могу анализирати, а затим упоредити и ускладити са праксом других европских земаља, те је развој таквих система у здравству важан изазов 21. века.

ИТ технологије у служби здравственог система

Kоришћење ај-ти технологије у здравству намеће се као реална потреба јер омогућава да се ефикасно користе ограничени ресурси, а при томе одржи висок степен квалитета здравствене услуге.
У последњих 15 година, дијализни центри „Фрезенијусˮ користе ЕуKлид (EuClid) - савремену, напредну клиничку базу података у оквиру које се на анонимној основи евидентира детаљна прескрипција за сваког пацијента, дијализни третмани, потрошња дијализног материјала, као и сви други параметри третмана, чиме се поред података о стању пацијента и његове болести, добија и широка база информација о прописаном третману хемодијализе, току лечења, терапији и медицинским параметрима стања.

Након вишегодишње примене технологије која је била усмерена пре свега на лакше и ефикасније управљање дијализним центром, савремене тенденције намећу потребу софтверских решења која у свом фокусу имају пре свега пацијента. То подразумева развој апликација које су широко доступне путем мобилних телефона, таблета и сл., како пацијентима тако и њиховом најближем окружењу.

Апликацијом до дијагнозе

Све више ћемо читати и причати о темама као што су телемедицина, дијагностика преко апликација, онлајн саветовања, персонализована терапија... Дигитализација здравственог система је веома важна и практично неопходна и када говоримо о ефикасности управљања здравственим установама. Захваљујући софтверским решењима менаџери у здравству могу да контролишу ефикасност свих елемената.

Несумњиво је да у блиској будућности у Србији треба очекивати убрзану дигитализацију здравственог система, развој, надградњу и даље системско повезивање постојећих ај-ти платформи („Хелијант": електронско заказивање прегледа, електронска здравствена књижица и рецепт), као и пратећи развој бројних других ај-ти решења и апликација, који све више постају стратешка политика здравствених система широм света.

 

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво