Развој моторичких активности до шесте године живота

Дете са шест година скаче са висине од једног метра и пење се на исту висину да би нешто дохватило.

Период између 12 и 18 месеци

У овом периоду дете се подиже у стојећи положај, стабилно стоји и прави прве кораке, одржавајући равнотежу рукама. Посеже да дохвати предмет врховима прстију, а ухваћени предмет потом премешта и спушта на место. У том периоду окреће листове књиге, одбацује и котрља лопту, држи кашику и приноси је устима, оловком повлачи по папиру, савија папир на пола.

До друге године дететов ход је потпуно стабилан и аутоматизован. У том периоду дете трчи и скаче на обе ноге, спушта се и пење уз придржавање за ограду. Координација у другој години живота подразумева покрете рукама који су потпуно усмерени и прецизни ‒ дете пљеска дланом о длан, баца предмете у одређеном правцу, слаже кулу од коцки, користи кашику при јелу, помаже при облачењу и свлачењу. Уочљиви су почеци латерализације.

Период до треће године живота

Са три године дете је у стању да изводи различите игре балансирања и равнотеже: баца лопту без губљења равнотеже, стоји кратко на једној нози, хода по пуној линији, у трку мења правац, вози трицикл. Са три године покрети указују на доминантност једне руке, што значи да дете чешће користи леву или десну руку. Успешно се сналази са виљушком, само сипа течност у шољу, само се свлачи и облачи неке делове одеће.

Период до четврте године живота

Дете је сигурније приликом пењања, силажења, провлачења, скакутања, ходања по суженој површини и поскакивања на једној или обе ноге. У стању је да уради једноставну вежбу на основу вербалне инструкције. Покрети рукама код координације постају све прецизнији, дете правилно држи кашику и оловку. Цртежи добијају прва имена и парцијални су ‒ истиче се само део који је за дете битан. Фигура човека има четири до пет елемената.

Период до пете године живота

Дететови покрети тела су добро координисани, и све више под вољном контролом. Знатно издржљивије у ходању, трчању, прескакању, петогодишње дете спретније шутира лопту, провлачи се кроз обруч, прескаче канап и подвлачи испод канапа. Снажније је, а гипкост и мекоћа свих покрета је изражајнија. На основу вербалне инструкције, дете је способно да обави сложене покрете. При координацији рад рукама се усавршава, а покрети су усмерени и прецизни, што му омогућава да лоптом погоди вертикални циљ. Цртеж је препознатљив и обилује детаљима. Дете обликује пластелин, гради целину од елемената, на пример, слагалице. Само се облачи и свлачи и користи комплетан прибор за јело.

Период до шесте године живота

Дете са шест година скаче са висине од једног метра и пење се на исту висину да би нешто дохватило. Учи да користи дечја превозна средства. Способно је да хвата лопту једном руком, игра бадминтон, сече маказама по закривљеној линији и лепи једноставне облике, користи колаж-папир.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво