Будућност је у дигиталном маркетингу

Београд је недавно посетио проф. др Јанос Хараламбидес, новинар и стручњак дигиталног маркетинга, који је познат као предавач у многим градовима Европе. Један од повода његове посете јесте и сарадња кипарског Колеџа Ледра (чији је представник) и београдског Факултета за примењени менаџмент, економију и финансије (МЕФ).

Сарадња Кипра и Србије у области образовања датира од давнина. Информационе технологије су присутне у свим сегментима друштва и без њих је данас немогуће замислити развој у било којој области. Стога су стручњаци Колеџа Ледра и МЕФ-а одлучили да заједничким снагама дају допринос и омогуће студентима да дођу до нових знања која ће моћи да примене у области интернет технологија и дигиталног маркетинга. Професор Хараламбидес је тим поводом београдским студентима одржао предавање о дигиталном маркетингу.

Зашто сматрате да је важно изучавати дигитални маркетинг?

‒ Будућност је управо у тој сфери. Морамо подучавати нове генерације и пратити њихове потребе и потребе друштва, окружења, морамо ослушкивати околину. Кад неко покушава да нађе посао, морамо предвидети и прилике које ће постојати за пет, десет, чак и двадесет година, и у складу с тим припремити студенте да иступе на тржиште рада и у дигитални свет.

По професији сте новинар. Колико су информационе технологије утицале на природу Вашег посла?

‒ Све се променило. На пример, раније смо тражили телефакс како бисмо послали чланак, а сада је много лакше ‒ напишете и пошаљете коме год желите. Када сам био у Србији током бомбардовања, трагао сам за факс-машином. Данас, постојање интернета ‒ једног од главних извора снаге, друштва и политике ‒ све то много олакшава! Можемо много лакше приступити нечему. Тако да, ако говоримо о маркетингу, имамо приступ одмах и преко граница државе, док смо раније морали да зовемо колеге који раде на српском тржишту.Сад, захваљујући технологији и дигиталном маркетингу, преко границе се „лако прелази". Изузетна предност!

Од 2004. године радите као саветник у Европском парламенту у Бриселу, што значи да ће студенти имати прилику да слушају и ваша предавања о примени дигиталних технологија у ЕУ и у политици. Можете ли да нам кажете нешто више о томе?

‒ Кад одете у Брисел, изгледате као новорођенче, посматрате цео процес свог сазревања. Видите како Европљани размишљају и имате прилику да пренесете знање студентима.

Колико је дигитални маркетинг значајан за ЕУ?

‒ Могу вам дати пример Немаца. Они заснивају своју економију на информатици. Као водећа земља ЕУ, усмерени су на развијање те области јер сматрају да представља једно од главних оруђа у освајању европског тржишта.

Да ли ће студенти заједничког мастер програма имати прилику да учествују у програмима размене студената? Да ли ће моћи да нађу праксу у компанијама на Кипру?

‒ Да, планирали смо да путем овог програма студентима омогућимо да дођу на Кипар и у пракси виде како послује „Сигма", једна од највећих компанија мас-медија. Тако ће моћи да прате како се раде интервјуи, кампање, и стекну свеобухватно искуство - и теоријско и практично, што је изузетно важно.

Истражујући Вашу биографију дошли смо до податка да Вас је председник Републике Србије одликовао сребрном медаљом. Можете ли да нам кажете нешто више о томе?

‒ Провео сам неколико година живота са српским народом овде, у Србији, поготову у ратном периоду као ратни новинар-репортер. Осећам се домаћим у Београду, као један од вас.  

Која је Ваша порука будућим студентима мастер студија информационих технологија?

‒ Наша мисија је да их учинимо још компетентнијима и помогнемо им да нађу посао, не само у земљи из које потичу, већ и у свету ‒ да и ван граница буду успешни. Управо то настоје да заједно остваре МЕФ и Колеџ Ледра - да студенти размењују искуства, виђења.

Желимо да их зближимо и припремимо за тржиште рада. Није битно само дипломирати, већ и имати знање ‒ морају бити оспособљени за рад у Европи, САД и у свету, не само у класичном дигиталном маркетингу већ и у политичком дигиталном маркетингу. Посебно знање тражи се из информационих технологија ‒ што ће и моћи да студирају на нашем заједничком мастер програму Информационе технологије.

Кампање у земљама Европе заснивају се превасходно на дигиталном маркетингу ‒ директно, одједном, до гласача и јавног мњења. Све се веома изменило, и желимо да едукујемо студенте у том смеру.

број коментара 0 пошаљи коментар