Особине креативних личности

Креативност је једна од најважнијих људских особина која доприноси напретку и развоју друштва. То је могућност размишљања изван уобичајених оквира и отвореност за нове идеје усмерене ка одређеном циљу. Креативност је веома тражена у пословном свету, нарочито у трговини, индустрији и маркетингу. Испољава се кроз предлоге за нове производе и услуге или потпуно нове приступе и пословне стратегије. Подразумева се у уметности и приписује оним особама које се њоме баве директно или посредно, у примењеном смислу.

Учесници и поступак истраживања

У потрази за одређеним профилом личности и особинама креативних људи, професор Мартинсен из Норвешке школе бизниса је спровео студију на узорку од 480 појединаца подељених у три основне групе.

У првој групи је било 69 уметника, глумаца, музичара и других чланова уметничких удружења. У другој групи је било 48 студената маркетинга а у трећој групи су били менаџери, предавачи и студенти програма чије активности нису у директној вези с креативношћу.

Истраживачи су прво одредили основне особине личности учесника студије а затим тестирали њихове креативне способности и вештине кроз различите задатке.

Резултати истраживања

Успешно је идентификовано седам основних особина креативних личности. То су:

1. Асоцијативност - ове особе су маштовите, воле игру, имају мноштво идеја, поседују способност да се посвете неком циљу, лако се сналазе и у свету чињеница и у свету фикције.

2. Оригиналност - то су особе које се опиру правилима и конвенцијама, имају бунтовни карактер и тежњу да поступају на начин који их разликује од свих других.

3. Мотивисаност - ове особе теже акцији и деловању, имају усмерен, иновативни став, личну снагу и вољу да се упусте у тешке и изазовне ситуације.

4. Амбициозност - ове особе теже да буду утицајне, препознатљиве и да привуку пажњу.

5. Флексибилност - ове личности су способне да виде ствари из различитих углова и осмисле различите варијанте могућих решења.

6. Известан степен емоционалне нестабилности - ове особе имају тенденцију да се препусте негативним осећањима, променљивог су расположења и нижег самопоуздања.

7. Нижи степен друштвености - ове особе се не обазиру много на околину, тврдоглаве су и склоне да налазе мане код других људи.

Интеракција свих седам наведених особина личности утиче на креативну способност. Највећи утицај на креативно мишљење имају асоцијативност и флексибилност. Професор Мартинсен је објаснио да је то зато што је асоцијативност повезана са генијалном досетљивошћу а флексибилност са проницљивошћу.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(понедељак, 12. сеп 2016, 08:38) - 23. septembar [нерегистровани]

Tačno

Prepoznao sam se.