Кинески електрични аутобус у Београду

Градско саобраћајно предузеће је већ трећи пут на Органик лајв фестивалу. До сада су учествовали тако што су отварали посебну линију која је возила од Трга републике до Кошутњака, где се фестивал одржава, али ове године ту су као прави учесници, са једним правим еколошким хитом: аутобусом на електрични погон.

Кинески електрични аутобус у Београду Кинески електрични аутобус у Београду

„Ове године имамо велику част и задовољство да представимо једно ново електронско возило, односно електрични аутобус, који је кренуо у редовну експлоатацију 1. септембра 2016. године. Вози на релацији Вуков споменик – Белвил. У питању је једно потпуно ново возило, нове генерације, једна револуција на територији не само града Београда већ и Балкана па и Европе“, каже Србобранка Убипариповић из службе за медијски наступ Градског саобраћајног предузећа.

„Оно што је специфично јесте то што имамо Еко-1 линију, која једина у Европи има искључиво електробус који вози само на тој линији, немамо ниједно друго возило, немамо ниједно возило на неки други погон, само електробус. Возило је јако удобно, оно што га разликује од осталих стандардних аутобуса и других возила јесте што је врло удобан и што не загађује животну околину", додаје она.

Произвођач је кинеска фабрика "Хајгер", а то је и њихов покушај продора на европско тржиште. Основна карактеристика је да ради на суперкондензатор. Зато једини у свету имамо возило са суперкондензатором. Он се пуни са пантографом, који се налази на врху возила. Процес пуњења траје 5–10 минута. Након што је возило напуњено, оно може да пређе од једног до другог терминуса 15 километара.

Возило је кренуло 1. септембра у саобраћај, навала је била велика јер је у питању и ново возило и нова линија. Искуства су изузетно позитивна. Путници су заиста задовољни, првенствено су изненађени, па онда задовољни. Оно што овај аутобус стварно разликује од осталих возила јесте што се он скоро не чује у саобраћају. Тако да су људи изненађени у том смислу што, када уђу у возило и кад се возе, не осећају се као да су у нечему што се креће.

„У овом моменту набавили смо пет возила. Искрено се надамо ако будемо имали позитивне утиске и од стране путника и од стране града и, наравно, разумевање од стране државе да ће бити прилике да набавимо још возила", каже Србобранка Убипариповић.

Поводом исплативости у ГСП-у кажу да су трошкови у односу на обичан аутобус мало већи. Али дугорочно гледано, ако се узима у обзир очување животне средине, али и повећање удобности вожење, да ће бити све више исплативо.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво