ДраМатематика

„Реци ми, заборавићу. Покажи ми, запамтићу. Укључи ме, разумећу.“ Конфучије

Креативна драма као наставни метод већ дужи низ година заступљена је углавном у настави друштвених наука. Први у тој наставној иновацији били су професори српског језика и књижевности који су тај наставни метод препознали као начин да заинтересују ученике за наставу књижевности - нарочито га примењују у реализацији часова на којима се обрађује лектира.

Међутим, у последње време драма као наставни метод улази и на часове природних наука. Један од првих који се у оквиру свог предмета упустио у тај вид креативне наставе јесте Миодраг Савовић, професор математике у Четвртој београдској гимназији.

Професор Савовић признаје да је и сам сматрао да је драма неспојива са његовом професијом. Никад није била део његовог формалног или неформалног образовања, али професионална радозналост га је навела да одабере драмски приступ у настави као вид свог професионалног усавршавања.

Драма се показала применљивом у математичким областима које захтевају визуелизацију, у нпр. геометрији, уз бројеве, функције итд.

Тако је настала „ДраМатематика".

Заједно са ученицима створени су кратки драмски игрокази у вези са појединим математичким садржајима, као што су криве другог реда или правила логаритмовања. Ученици се из зоне познатог стила учења, који је углавном пасиван (слушање предавања и решавање задатака) измештају на несигуран терен у коме нема устаљеног протокола, тачних и нетачних одговора. Претходно испредавана лекција постаје предмет разраде кроз покрет, музику, стих, причу... У процес драматизације укључено је цело одељење. Свако има право да дâ предлог, смисли фигуру и на крају, заједно са другима, склопи све у једну целину.
Улога професора је да разговара са ученицима о садржају и помогне им да што боље дефинишу и реализују своје идеје. С друге стране, ученици се, између осталог, уче и поштовању различитих ставова и мишљења.

Ученици истичу да им је такав вид наставе веома занимљив - активнији су, опробавају се у вештинама за које нису ни знали да поседују, долазе у прилику да боље упознају једни друге, и оно што је за наставу веома важно ‒ усвајају знање са разумевањем.

Професор Савовић каже: „Свакако, не гајим илузију да се сви наставни садржаји математике могу успешно реализовати применом драмских техника или да је драма најидеалнија од свих метода". Међутим, заступа становиште које је доказао и у пракси ‒ да се ʼдрамски методʼ готово равноправно може користити и комбиновати са осталим методама у настави математике.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво