До знања без муке – није немогућа мисија

Истраживања показују да се лакше учи и боље памти ако током учења користимо обе мождане хемисфере. Међу саветима за брже савладавање градива је и препознавање кључних речи које буде асоцијације и осећања.

Jедно од правила за успешније савладавање градива које би требало поштовати јесте ангажовање обе хемисфере мозга. Свака од хемисфера је задужена за низ интелектуалних активности.

Лева хемисфера је најпре задужена за линеарност, анализу и логику, за речи, слова и бројеве, објашњава Бранислав Маричић из едукативног центра „Финеса“. Десна мождана половина бави се маштом, менталним филмовима, бојама и ритмовима и сагледава слике у три димензије.

Кључне речи од кључне важности

„Наука је доказала да уколио користимо обе мождане половине подједнако, тада имамо највећи ефекат у процесу учења“, каже Маричић.

На пример, ако желимо да запамтимо женско име: Ферида, које и није тако често, можемо користити следеће асоцијације: „Фер“ нам је део речи - Ферум, што значи гвожђе, а „рида“ је део речи који можемо разумети у смислу да „неко плаче“. Када све то спојимо, замислићемо девојку која плаче сузама од топљеног гвожђа.

Кључне речи су такође од велике важности у памћењу. Именице и глаголи у задатим лекцијама, морају се препознати, разумети а иначе се лакше памте од осталих речи јер по правилу изазивају слике, асоцијације и осећања.

А коефицијент интелигенције?

Често се мисли да интелигентнији људи лакше и брже уче од оних са просечним коефицијентом интелигенције. Да ли је тај коефицијент „прецењен квалитет“?

„Интелигенција сигурно неће одмоћи, она може да помогне да се добију резултати уз можда мало мање труда, користећи неке природне ресурсе сваког човека. Интелигенција такође може помоћи да се лакше схвате начини за убрзано учење, учење уз помоћ слика, асоцијација, али у сваком случају интелигенција није довољна. Дајте ми просечно дете са радним навикама и научићу га да учи боље од интелигентног детета које нема тако добре радне навике“, каже Урош Петровић из НТЦ Програма учења.

Савремени програми и системи учења наглашавају важност учења са разумевањем. Од значаја приликом учења свакако је и животна доб оног ко усваја знање.

Још у раном детињству, које се сматра најважнијим за „учење учења“, неопходно је обратити пажњу на начин усвајања градива - обавезно са разумевањем и на креативан начин.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво