Доступна апликација за откривање недозвољених супстанци у производима

У неке производе сумњамо, за неке смо сигурни да садрже недозвољене супстнаце, али не можемо да докажемо. Однедавно, доступна је апликација која може да помогне да знамо шта купујемо и конзумирамо.

Реч је о апликацији која је развијена у оквиру европског пројекта који је финансирала Европска комисија, која је укључена у развој двадесетак организација, а „Алхем“ је екстерни партнер.

„Апликација помаже потрошачима да пре одлуке о куповини имају могућност да скенирају бар-код на производу и да пошаљу аутоматски захтев, упит снабдевачу, то је начешће и произвођач да ли производ који планирају или желе да купе садржи неку од опасних хемикалија“, објаснила је, гостујући у Јутарњем програму Јасминка Ранђеловић из Алтернативе за безбедније хемикалије (Алхем).

Једно од истраживања „Алхема“, које је изазвало највише пажње јесте оно које је показало да се у дечјим играчкама налази и 300 пута већи проценат штетних материја.

„Апликација се односи на производе за свакодневну употребу, дакле, између осталог, ту су и играчке. Кад су у питању играчке, фталати су забрањени уколико се налазе у концентрацији већој од 0,1 одсто. Када постоје забране, тада инспекција може да спроведе инспекцијски надзор који се иначе ради редовним путем или при увозу или на унутрашњем тржишту. То су производи који су контролисани“, истакла је Ранђеловићева.

Према њеним речима, апликација се не односи на такве, забрањене суспстанце, већ на оне које су дозвољене.

„Уколико је концентрација супстанци већа од 0,1 одсто, потрошач по Закону о хемикалијама у Србији, у ЕУ по Европској регулативи, потрошачу даје право да сазна да ли производ који планира да купи садржи у себи те супстанце“, рекла је Ранђеловићева и нагласила да је снабдевач по закону дужан да на тај захтев одговори.

С обзиром на то да је апликација тек лансирана у Србији, база података је тек почела да се пуни.

„Како снабдевачи буду одговарали за појединачне производе, тако ће та база бити већа. У овом моменту је циљ да се пошаље што већи број захтева како би кренуло пристизање одговора. После извесног времена, потрошач ће у моменту када планира да купи неки производ, уколико је он већ у бази, моментално добити податке о производу“, закључила је Ранђеловићева.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво