Шта све питамо „Гугл“

Кад је хитно, питај „Гугл“. Кад се сва та наша питања на крају године зброје, добијамо податке шта је то што нас је највише интересовало ове године.

Најтраженији појмови у 2019. години које је публика у Србији претраживала на Гуглу су пре свега, теме везане за учеснике ријалити програма. Следе пад Берлинског зида, утакмица Србија - Португалија, Светско првенство у кошарци, серија Игра престола, серија Жигосани у рекету, Аустралијан Опен 2019, серија Убице мога оца, серија Сенке над Балканом и „Евросонг 2019".

„Ова статистика нам говори да нам Гугл служи као подршка за гледање телевизије. Занимљиво је једино, можда, то да је тридесета годишњица пада Берлинског зида привукла више пажње од, рецимо, пола века слетања на Месец. Али, сви остали појмови су суштински подршка телевизији“, наглашава гост Јутарњег програма, одговорни уредник Интернет портала РТС-а, Зоран Станојевић.

Ове навике становника Србије се прилично разликују од светских трендова, где се Гугл користи углавном као подршка боравку на интернету. На овом списку су искључиво адресе других сајтова, а прва места и даље држе Фејсбук, Амазон, Јутјуб...

Постоје и друге листе које нешто прецизније говоре о интересовањима публике и на њима се види да су серије, такође, привукле највише пажње, посебно Игра престола, која је имала завршну сезону. Осим тога, пажњу привлаче и несрећни догађаји са неком од познатих личности.

Када се ови подаци о општим интересовањима публике упореде са подацима о читаности на Интернет порталу РТС-а, листа изгледа нешто другачије.

„Политика и спорт највише интересују наше читаоце, а бизарне приче, тек понекад 'искоче‘ и привуку доста пажње. Али, суштински, политика и спорт се смењују на првом месту. Генерално, људи на сајту читају како РТС покрива одређене политичке догађаје, а спортски догађаји по дефиницији изазивају огромно интересовање“, додаје одговорни уредник Интернет портала РТС-а.

Суштина како се данас користи интернет, истиче Станојевић, је у томе да најпре сам корисник тражи информацију која га занима преко Гугла, али, с друге стране, информације 'јуре‘ читаоце преко друштвених мрежа. Најмање је оних читалаца који циљано прате одређени сајт, као што је, на пример, случај када су у питању штампани медији.

Посебну пажњу привлаче људске судбине и несреће. Овакве приче људи желе да поделе са другима и тако се оне шире преко друштвених медија и стижу до људи у огромном броју.

Важан аспект је и емоционална реакција публике на одређену тему, односно да ли лајкују и деле одређену тему. Најављује се да ће у будућности та спремност на реакцију бити битнија од читаности, каже на крају гостовања у Јутарњем програму, одговорни уредник Интернет портала РТС-а, Зоран Станојевић.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво