Орао – бржи од звука, неухватљив и са земље и са неба, а наш

Војска Србије ради на модернизацији свог наоружања, а један од пројеката је и модернизација борбеног авиона „орао”. То је авион који лети брже од звука, а детаљна испитивања конструкције авиона показала су да „орао” може да лети до 2042. године.

Ретки су примери у свету да једна мала земља направи авион који лети брже од звука. То је урадила Југославија у сарадњи са Румунијом средином седамдесетих година. Реч је о авиону „Ј-22 орао“. Овај авион у Војсци Србије још лети, а летеће још веома дуго јер се ради на његовој модернизацији.

То кажу Миодраг Марковић, из фирме „Телеоптик жироскопи“ и пуковници и пилоти Војске Србије Дејан Васиљевић и Зоран Продановић, који предводе цивилно-војни тим за модернизацију авиона орао.

Главни делови модернизације су нападно-навигацијски систем, оптичко-електронски уређаји и паметно наоружање.

„Под тим подразумевамо да ћемо моћи да остваримо исти ефекат на циљ са дупло мање, па и више од дупло мањег броја авиона. Ако нам је за уништење неког циља сада потребно три авиона, сада ћемо то моћи са само једним ваздухопловом“, објашњава пуковник Дејан Васиљевић, командант 98. ваздухопловне бригаде.

Модернизовано наоружање чиниће такозвани паметни пројектили, чија је прецизност у рангу сличних борбених система у свету.

„Основни носилац је вођена ракета 'ВРВЗ-200' која ће омогућити авиону ‘орао’ дејства са висине од 7.000 метара на даљину од 40 километара, и то у условима ноћи и сложеним и повољним метеоролошким условима. Тиме се добија већа могућност преживљавања авиона ‘орао’“, истакао је пуковник Зоран Продановић, заменик команданта 98. ваздухопловне бригаде.

Неухватљив и са земље и са неба 

Авион „орао” има ретку способност летењи на малим висинама, мањим од 50 метара, што га чини неухватљивим за дејство и са земље и са неба. На авион орао биће постављено укупно 11 нових система, са циљем да се поједностави рад пилота. Све је то доста сложено и захтева много труда српских ваздухопловних стручњака.

„Основа система је такозвана стаклена кабина, односно глас кокпит, која, пре свега, подразумева модерну сензорику, која учествује са инерцијалним навигационим системом, пре свега, у одређивању положаја авиона“, наводи Миодраг Марковић из фирме „Телеоптик жироскопи“. 

Као што се често говори, некада је све било квалитетно. У то, „некада” време направљен је и „орао”. Детаљна испитивања конструкције авиона показала су да орао може да лети чак до 2042. године.

Војска Србије ће тако имати жилав, поуздан и савремен авион и неће потрошити много новца, српска одбрамбена индустрија биће технолошки унапређена.

Опширније о модернизацији „орла” у емисији „Дозволите“ у суботу у 12 часова на Другом програму РТС-а. 

Број коментара 19

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво