На српским путевима догодине електрични комбији домета 400 км

Од следеће године на нашим ауто-путевима у транзиту треба очекивати и прве електричне комбије са дометом до 400 километара. Екипа РТС-а била је јуче на светској промоцији првог таквог серијског возила у фабрици „Мерцедес“ у Штутгарту.

После аутомобила које покреће струја на ред су дошла и комби возила. „Мерцедесов“ комби који вози седам особа или 1.000 килограма терета, до краја године, моћи ће да купе таксисти, превозници и породице. Његов радијус није само градска вожња.

До 2025. године „Мерцедес“ планира да чак девет модела направи на потпуно електрични погон. Раније је презентован модел "EQC", а сада и "EQV", дакле постоје већ два аутомобила са аутономијом од 400 километара, што значи да се он са перформансама приближава „Тесли“.

Интреснатно је да је радни век батерије осам година. После тога не морате да баците возило, већ можете да га вратите фабрици која ће променити батерију и тиме обезбедити да још осам година можете да користите возило.

Његова максимална брзина је 160 километра на сат, а када бисте сада користили ово возило код нас на 100 пређених километара трошак би био само 100 динара.

„Надамо се да ћемо веома брзо, када се заврши развој батерија, домет оваквих возила подићи на 800 км, а време пуњења смањити на 15 до 20 минута, што ће овакав превоз приближити садашњим возилима“, објаснио је Маркус Бреитшердвит, директор комби програма у „Мерцедесу“.

Први комби на електрични погон неће бити јефтин, његова цена у комплетној опреми премашује 100.000 евра. Он је намењен богатим тржиштима Скандинавије где држава субвенционира и до 50 одсто од возила, а пуњење и разни бенефити су саставни део куповине.

Код нас субвенција за куповину електричних возила нема, док је, на пример у Словенији, око 7.000 евра, а у Хрватској око 10.000 евра при куповини.

број коментара 8 Пошаљи коментар
(петак, 23. авг 2019, 13:12) - anonymous [нерегистровани]

zdravlje ljudi je najbitnije

Vozila na elektricni pogon ne zagađuj prstor na kojem živimo. Sve prometne saobraćajnice su ekološke bombe, izvor kancerogenih materija, i sad samo zamislite kakvu katastrofu preživljaju npr. deca čije se škole nalaze uz takav put, 8 godina njihove ćelije su bombardovane najotrovnijim jedinjenjima kao što su CO, NO2, SO2, Benzen, e zato je fosilnim gorivima, uključujući tu i metan, odzvonilo...

(петак, 23. авг 2019, 08:38) - anonymous [нерегистровани]

Metan

Neophodne su subvencije drzave za ugradnju metan cng uredjana. Neke povlastice po pitanju registracija i putarina na primer. A ovako ako imas metanski uredjaj stalno te cimaju oko atesta, a ugradnja 800e pa je se tesko uklopiti finansijski u celu racunicu..

(петак, 23. авг 2019, 08:08) - Sasa [нерегистровани]

E Auto

pokusat cu iz mog ugla da malo priblizim temu drugima : mislim da E Auto nije buducnost... sam sam bio vlasnik 2 god VW E UP , jedina pozitivna stvar koju mogu da prenesem je bilo niska cijena, zbog promocije VW a i podsticaja drzave... Auto je po Listi kostao 25.900 €... isti auto, Benzinac 13,490,00 ... Baterija je bila 18 KWh sa kojom nikada nisam uspio da predjem vise od 100 km... po cijeni od 0,26 €/KWh ( cijena kod kuce ) to je negde oko 4,70 € ....Za te pare , po jutrasnjoj cijeni sam mogao na naspem 4,12 l Diesela...jos da dodam, zadnji 30 km, znaci skoro 1/3 kapaciteta... u autu sem motora skoro da ne radi nista... nema eventualno grijanja, sve se prebaci u eko modus...Na autu putu u Njemackoj, Teslu ce te najcesce vidjeti u desnoj traci, izmedju kamiona kao i sve E Aute... ... sa punjenjem od 100 KWH baterije, nema sanse vise od 350 km da predje...punjenje novih, velikih baterija je moguce samo na brzim punjacima, gde u Njemackoj nije rijetkost da je cijana oko 0,40 € za KWh... auta na struju su, hajde da kazem, gradska auta, a za taj uzitak skupa, jer je potreban jos jedan auto za godisnji odmor, duze relacije...Sve vece Auto marke imaju neki model na struju, da bi mogle da "ispeglaju" do zadate CO2 emisije koju je postavila EU ..o stetnim utjecajima na prirodu vadjenje Litiuma, a tek ono sto dolazi sa Baterijama posle tih famoznih 8 god upotrebe mislim da ne treba ni da diskutujemo... Kao sti i sam Rimac rece, to nije buducnost Autoindustrije

(четвртак, 22. авг 2019, 10:58) - anonymous [нерегистровани]

Država

bi trebala da ukine cariune i poreze na uvoz i prodaju elektro vozila. Naravno bilo bi dobro pronaći investitora koji bi ista proizvodio u Srbiji.

(четвртак, 22. авг 2019, 09:10) - anonymous [нерегистровани]

baterija ili voda

baterije su recimo u Kini prevazidjene i odluceno je da se ipak ide na unutrasnje sagorevanje a gorivo VODONIK. mislim da je pravac proizvodnje elektrovozila opet slepa ulica. jer su potrebni posebni materijali, toliko izvikani Litijum, Cerijum i sl, a na postojece motore ako se bude dodalo samo jeftino svima dostupno gorivo (Cist vodonik je ipak skup za proizvesti) poput vode i ubrzani visokoproizvodni elektroliticki materijali (Nikl legure, Aluminijum) onda smo na konju. u suprotnom opet ce se bogati bogatiti sve vise, a narod cutati u svojoj neprosvecenosti. Rusi recimo u kucnoj radinosti jako mnogo razvijaju upravo ovaj model nezavisnog vozila skinutog sa naftne igle.

(четвртак, 22. авг 2019, 08:28) - anonymous [нерегистровани]

Naravno da ne treba subvencionisati bogataše u Srbiji

Ali, Srbija ne sme da subvencioniše ni bogataše iz drugih zemalja. Ako se već očekuju električna vozila, onda treba što pre razviti mrežu punjača na kojima bi se struja naplaćivala po istoj ceni za kW kao u Nemačkoj. Još preciznije, po ceni koju Srbija plaća kada uvozi struju, pa plus 20-30 % (da se nešto i zaradi i da se otplaćuju i struja i punjači). One priče o tome kako Srbija treba da ima besplatne punjače (koje bi, kao i potrošenu struju, opet plaćao osiromašeni narod) su tema za Tužilaštvo. Mi treba da plaćamo jezivo skupe strane kredite da bi državljani tih zemalja ovde besplatno punili svoje automobile? Kako da ne. Inače, ne treba ni gledati metan nego odmah preći na jedino pravo gorivo budućnosti - vodonik. A za električne automobile, sa visokotoksičnim baterijama (za koje se i dalje ne zna šta će sa njima biti kada im istekne vek trajanja!) treba uvesti poseban porez od 300 %, jer su daleko štetniji po okolinu od klasičnih benzinskih automobila, pa i dizelaša. A da ne pričam o proizvodnji struje. Jedine države koje mogu da proizvedu dovoljno struje za električne automobile jesu one koje imaju nuklearne elektrane, da se ne zavaravamo i ne lažemo. To je i glavni razlog što ih te zemlje forsiraju, da svi ostali postanu teško energetski zavisni i da plaćaju astronomsku cenu za uvoz struje.

(четвртак, 22. авг 2019, 08:18) - anonymous [нерегистровани]

gradski autobusi na metan...

Kakva je trenutno situacija u gradskom prevozu Beograda, uskoro neće uopšte biti autobusa, a pogotovo ne na metan. Od silne priče o elektro busevima koji će se uvesti u Beograd izgleda nema ništa. Samo jedna linija EKO 1 koja je puštena pre 2 i po godine i do dan danas ništa.

(среда, 21. авг 2019, 13:00) - anonymous [нерегистровани]

metan

Pa i ne treba da ima subvencija u Srbiji - zasto bi siromasni gradjani sa 300eur prosecne plate placali automobile bogatima, da se jeftinije voze?
Treba stimulisati prodaju vozila na metan - ta vozila kostaju gotovo isto koliko i obicna, a znatno manje zagadjuju vazduh. Zamislite samo da svi gradski autobusi u Beogradu idu na metan, koliko bi vazduh u gradu bio cistiji.