Будите обазриви када користите отворене вај-фај мреже

Сваке године се неко изненади колики је рачун за мобилни телефон када се врати са одмора. Један Београђанин је недавно дошао из Турске, а рачун је износио десет хиљада евра.

Директор Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге – Рател Владица Тинтор је рекао за РТС да грађани треба најпре оператору да се обрате када добију висок рачун, а затим Рателу.

„Ако је грађанин незадовољан услугом или рачуном, прво се обраћа оператору, а ако није задовољан том комуникацијом нама. Имамо око 1.000 притужби годишње. Односе се на квалитет услуге, рачуне, преносивост бројева и друге услуге“, рекао је Тинтор.

Коментаришући случај у ком је један Београђанин добио рачун од 10.000 евра за месец када је био у Турској, Тинтор је рекао да нису добили формалну пријаву за тај случај, и да се тако драстичне ситуације последњих година нису дешавале.

Тинтор је поручио грађанима да се, када иду у иностранство, распитају који оператори имају најбоље услове и да њих изаберу.

Ако не могу да контролишу пренос података, директор Ратела истиче да је најбоље не користити интернет.

Ипак, треба бити обазрив и када бирате вај-фај. Треба избегавати логовање на имејл или друштвене мреже када сте на отвореној мрежи.

Тада се омогућава злоупотреба података који се уносе, попут корисничког имена и лозинке.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(субота, 10. авг 2019, 17:53) - anonymous [нерегистровани]

PREVARE

Jasno je da se radi o dobro razrađenom načinu da se ljudi prevare u koju su uključeni operateri, države i njene "regulatorne"institucije i ko sve još ne. Kako godine prolaze, korisnici su sve više manje zaštićeni, osim ako nisu stručnjaci za te visoko-prevarantske tehnologije. Dakle, pamet u glavu.

(петак, 09. авг 2019, 17:45) - anonymous [нерегистровани]

Pa nije ovaj račun ni zbog otvorene mreže ni zbog rominga

nego samo zato što je vlasnik telefona totalni idiot. Svako zna da se u inostranstvu sve tarifira drugačije, nije taj sistem od juče. Kao da je otišao u neki luksuzan restoran u Dubaiju i onda kaže "nisam znao da toliko košta". A verovatno je problem u tome da su deca uzimala telefon i igrala igrice i na druge načine arčila Internet, a pametnjaković nije ništa proveravao. S druge strane, upitno je i koji to operatEr (koristimo srpski) dozvoljava da se napravi zaduženje od 10.000 evra?

(петак, 09. авг 2019, 16:21) - anonymous [нерегистровани]

Или

Оставите телефон кући и уживајте у одмору.

(петак, 09. авг 2019, 12:59) - anonymous [нерегистровани]

Kada

se putuje u inostranstvo,kupi se tamnosnja pre-paid kartica i onda se ima interneta,pa kada zagusti,doplati se kredit i idemo dalje.Te "povoljne" i mnogo "obecavajuce" roaming pakete u kojima je sve skoro za "dzabe",pa stvarno treba biti tako glup i verovati.Svakom operateru na celom svetu je zarada na prvom mestu,sto nas vise "osisaju" to bolje,zato pamet u glavu,ako mozete ostavite domacu karticu kod kuce(osim ako ste lovator)pa vas briga za troskove,kupite pre-paid na licu mesta i ne boli vas glava.