Нови кинески циљ – надмашити „Теслу“

Више од половине свих возила са погоном на нове енергије налази се у Кини. Кинеске марке, ипак, нису прво што нам падне на памет када помислимо на аутомобиле. Иако немају репутацију популарних, у Кини последњих година настаје ново тржиште електричних аутомобила и сви желе да надмаше „Теслу“. Коме ће струја на том тржишту донети профит, а кога ће дрмнути?

Компанија „Бајтон“ основана је 2017. године са идејом да преобликује мишљење људи, не само о кинеским аутомобилима, већ урбаним возилима уопште. Извршни директор „Бајтона“ каже да суштина није у мотору са унутрашњим сагоревањем, већ у нечему што они зову искуство паметног аутомобила.

Са 48-инчном таблом која обећава паметну контролу, аутомобил је замишљен као простор високе технологије, пре него брза машина.

„Ово није ни аутомобил, ни паметни телефон. Свету доносимо најбоље од свега тога заједно. Чак и у сценарију нормалне вожње, добијате изванредно искуство. А ако размишљате о аутоматизованој вожњи, то ће тек бити невероватно“, каже Данијел Кирчерт, генерални директор „Бајтона“.

Стручњаци сматрају да нови играчи морају као приоритет да поставе електрични погон и додатке високе технологије, уколико желе да освоје аутомобилску индустрију и остваре три кључне ствари.

Прва је велика база потрошача. То је посебан изазов јер је тржиште већ веома конкурентно. Број два су инвеститори. У индустрији која захтева много кеша и дугачак период раста, капитал је све. И то неће бити једноставно ако сте само још једна традиционална аутомобилска компанија.

И на крају – власти. Кинеске власти више не издаје дозволу за производњу аутомобила са погоном на бензин или гас. Уместо тога подржавају нове енергије. За нове аутомобилске компаније, погон на струју је најбољи начин да добију подршку локалних власти, као што је на пример земљиште за фабрику.

Треба проћи све тестове стварног живота 

Међутим, испод ентузијазма лежи провера у стварности. Они који су скептични у погледу нових аутомобилских компанија указују на проблем брзине производње и контроле квалитета. Након неколико вести о кашњењу испорука и проблема са квалитетом у индустрији, инвеститори су опрезни.

Рејмонд Тсанг, партнер у компанији „Бејн енд компани“ истиче да и даље много инвестиција иде у овај сектор, али да је очигледно да успоравају у последњих 12 до 18 месеци.

Све више потрошача сумњичаво је и према пословном моделу. Критичари кажу да тај модел изгледа добро само на Пауер поинт презентацији.

„Оно што схватају и инвеститори и што разуме тржиште капитала, не ради се само о томе да имамо одличну идеју и јединствени иновативни производ, за који верујемо да имамо. Важно је и управљање основним стварима као што су трошкови, проналажење доброг пословног модела“, објаснио је Данијел Кирчерт.

„Бајтон“ производи аутомобиле у сопственој фабрици. Његов оснивач, бивши директор БМВ-а, каже да има 50.000 резервација и уверен је да ће постићи производне циљеве када аутомобили крену у испоруку крајем године.

Ипак, прави тест за „Бајтон“ биће када када аутомобили буду у рукама корисника и точкови осете пут.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(среда, 31. јул 2019, 08:22) - anonymous [нерегистровани]

Напредак

Само напред! Што је већа конкуренција на тржишту, расте проток робе, квалитет јача а пада им цена! То је сјајно!