Српски потрошачи све чешће у онлајн продавницама

Звучи невероватно, али само четвртина трговаца у Србији нема онлајн продају. За сада купце привлаче ниже цене и то је сигурно један од главних разлога што се изгубило почетно неповерење према продаји преко интернета.

На интернету се највише купује одећа, обућа и модни детаљи, а купци су у 85 одсто случајева жене.

„Постоји податак да оне путем друштвених мрежа више купују него мушкарци – 53 посто су жене и, наравно, млађа категорија којима су социјални медији и приближнији, а с друге стране мушка популација више истражује интернет сајтове и у другој области прати производе, њихове карактеристике и цене“, каже Невена Праизовић из Министарства трговине, туризма и телекомуникација. 

Истраживање је показало да мушкарац који купује на интернету има између 35 и 45 година, просечна или примања изнад просека. Најчешће тражи техничку робу и ИТ опрему.

Чак 85 одсто испитаника је рекло да никада није имало проблема и да је задовољно робом коју добије. Очигледно, све је мање људи који су неповерљиви према куповини преко интернета.

„Проблеми су разни и сви они граде то неповерење у њихову интернет куповину. Пре свега, да ли производ са монитора јесте тај производ који ће ми стићи, да ли ће стићи лошијег квалитета, да ли ће уопште стићи, колико ћу чекати жељену испоруку? Такође, бројни су фактори који стоје на страни плаћања – још увек постоје страхови када је у питању електронско плаћање и употреба платних картица“, објашњава Праизовићева.

Сличне су и бриге појединих трговаца. Ипак, истраживање Министарства трговине, туризма и телекомуникација показало је да само четвртина трговаца у Србији нема онлајн продају.

„Свесни су да постоји незнање и на страни потрошача и на страни трговаца. Када је реч о трговцима, како да покрену веб-шоп, како да инсталирају да се може плаћати електронским путем, коме да се обрате, наводе да су понекад и банкарски услови отежани за њих“, наводи Праизовићева.   

У истраживању је учествовало 1.000 испитаника и више од 150 трговаца. У поређењу са другим европским земљама, нема велике разлике у куповини. Сви смо ми потрошачи и имамо сличне потребе. Једино у чему се разликујемо је куповна моћ. Наши купци у просеку одвоје око 100 евра за куповину преко интернета.

број коментара 0 Пошаљи коментар