Пионирски подухват „Боша“ и „Дајмлера“ – потпуно аутономно паркирање

„Бош“ и „Дајмлер“ направили су прекретницу на путу ка аутономној вожњи: две компаније сада су добиле одобрење државних органа у Баден-Виртембергу за њихов систем аутономног паркирања у гаражи Музеја „Мерцедес-Бенц“ у Штутгарту.

Услузи аутономног паркирања приступа се путем апликације на паметном телефону и није потребан помоћни возач. То је чини првом на свету комплетно аутономном функцијом паркирања без возача "САЕ нивоа 41" која ће бити званично одобрена за свакодневну употребу.

„Вожња и паркинг без возача јесу важни елементи мобилности сутрашњице. Систем аутономног паркирања показује управо колико смо већ далеко одмакли на овом путу развоја“, каже Маркус Хејн, члан управног одбора компаније "Robert Bosch GmbH".

„Ово одобрење државних органа Баден-Виртемберга представља преседан за добијање одобрења за услугу паркирања у паркинг гаражама широм света у будућности", каже Михаел Хафнер, руководилац сектора за погонске технологије и аутономну вожњу у компанији "Дајмлер АГ".

Играју на сигурно: два партнера са заједничким циљем Од самог почетка приоритет компанија „Бош“ и „Дајмлер“ за услугу паркирања без возача била је безбедност.

Пошто још не постоји званичан процес одобравања функција аутономне вожње за коју није потребан возач, локалне власти – регионални административни државни орган у Штутгарту и државно министарство превоза савезне државе Баден-Виртемберг – од самог почетка су надгледале пројекат заједно са стручњацима из немачког сертификационог тела "TÜB Rheinland".

Њихов циљ био је да се процени радна безбедност аутомобилске технологије и технологије која се примењује у гаражама.

Резултат је свеобухватан концепт безбедности са одговарајућим критеријумима тестирања и одобравања који се могу применити и ван граница овог пилот пројекта.

Особе које развијају производе у концепту су дефинисале како возило без возача детектује пешаке и друге аутомобиле на свом путу и како се поуздано зауставља када наиђе на препреку.

Они су такође предвидели сигурне путеве комуникације између свих компонената система и предузели кораке да осигурају поуздану активацију маневрисања на паркингу.

Технологија у основи паркирања без возача

Улаз у паркинг гаражу, излаз из гараже и слање кола на место за паркинг само додиром екрана паметног телефона – за услугу аутономног паркирања није потребан возач. Када возач изађе из гараже како би обавио своје послове, аутомобил се сам одвезе на одређено место и паркира.

Касније се кола враћају на договорено место на идентичан начин. Овај процес ослања се на комбинацију паметне структуре у гаражи компаније „Бош“ и аутомобилске технологије компаније „Мерцедес-Бенц“.

Сензори компаније „Бош“ у гаражи прате коридор за вожњу и његово окружење и пружају информације које су потребне за усмеравање возила. Технологија у аутомобилу претвара команде из инфраструктуре у маневре у вожњи.

На тај начин кола се чак могу возити и преко рампи како би прелазила са једног на други ниво паркинг гараже. Уколико инфраструктурни сензори детектују препреку, возило се зауставља на време.

Прекретнице у пројекту

„Бош“ и „Дајмлер“ почели су са развојем потпуно аутономног паркирања без возача 2015, а у лето 2017. пилот решење у паркинг гаражи Музеја „Мерцедес-Бенц“ у Штутгарту постигло је важну прекретницу: услуга аутономног паркирања у реалним условима, без возача и са возачима за воланом, по први пут је представљена јавности.

Након ове премијере уследила је фаза интензивног тестирања и покретања. Од 2018. године посетиоци музеја могли су да користе услугу паркирања у пратњи обученог особља за безбедност, и да размењују своја искуства.

Један аспект пилот-пројекта односио се на тестирање концепта осветљења на возилима.

Тиркизна светла указују на то да је возило у режиму аутономне вожње и обавештава пролазнике и друге кориснике пута да возило самостално вози. Подаци из ових тестова обухваћени су недавно објављеним САЕ стандардом 3134.

Следећа велика прекретница за „Бош“ и „Дајмлер“ јесте добијање финалног одобрења од државних органа: ускоро ће заинтересоване стране моћи уживо да испробају како свакодневно функционише иновативна услуга паркирања у паркинг гаражи Музеја „Мерцедес-Бенц“ без додатног надзора помоћног возача.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(субота, 27. јул 2019, 18:42) - anonymous [нерегистровани]

kvarovi i pouzdanost

Jedva cekam da pocnu da nas gaze zbog "sitnih" gresaka u softveru ovi inace necujni automobili. Kao slucajno se otkocila kocnica na nizbrdici, i hop!

(среда, 24. јул 2019, 17:49) - anonymous [нерегистровани]

Čemu onda vozački

Ako tako autonomno parkiranje postaje redovna oprema automobila pa čemu onda obavezan deo pri polaganju vozačkog koji podrazumeva paralelno i parkiranje unazad. Recimo, ja sam vozački polagao na mom autu, opremljenom kamerama koje pokrivaju mrtve uglove i daju signal ali i sliku mrtvih uglova jer mi je besmisleno da danas u 21 veku polažem i vozim po pravilima iz 19 veka, što podrazumeva da pri svakoj promeni pravca moram dva puta proveriti mrtve uglove a što zahteva okretanje glave na dva strane za 90 stepeni