Аутомобилска револуција неће тако брзо стићи на наше улице

Како изгледа када у реалним условима замените свој аутомобил електричним, проверила је екипа РТС-а. Период од седам дана показао је да, без помоћи државе и фондова за екологију, аутомобилска револуција неће тако брзо стићи на наше улице.

Иницијално улагање од 46.000 евра у електрично возило не може се у Србији исплатити за време трајања радног века батерије од шест година. Субвенција за куповину нема, а ни других олакшица, па будући власник у старту нема рачуницу.

Примера ради, подстицај за куповину у суседној Хрватској је 10.000 евра за електромобил и пет хиљада за хибридно возило, тако да тамо грађанин може већ за 13.000 евра да купи најмањи елекетромобил и да уз то добије бесплатан паркинг, пуњење и путарину.

Код нас се плаћа све осим пуњења, које је обезбеђено у овлашћеним сервисима.

Ако идете 200 километара ван Беогарда, морате имати некога ко ће вам дати да пуните аутомобил и веровати на реч да ћете му потрошити струју за само 300 дин. Струја је код нас много јефтинија него у Европи, и то би можда била основна мотивација за куповину.

„Цена коју они морају да плате, најчешће неком приватнику који производи струју из обновљивих извора, јесте два до три пута већа него она коју ЕПС продаје грађанима и индустрији“, напоменуо је проф. др Александар Гајић из Инжењерске академије Србије.

Возити електромобил је веома тешко јер се стално борите са рангом кретања. Уколико желите да све време имате укључену климу или грејање, од приказаних 270 километра домета одмах вам се одбија 25 километара. Свако нагло убрзавање односи вам и нову снагу батерија, али, ако умерено држите ногу на гасу и користите сваку низбрдицу за пуњење, ранг се може и повећати.

„Вожња електромобилом је занимљива, јер сваког тренутка на овом екрану ви видите да ли енергију трошите или пуните. Екран показује да се енергија рекуперира, фактички да се враћа путем предњих точкова у батерију. Када се дода мало гаса, аутомобил одмах троши енергију која постоји“, истакао је возач аутомобила.

Електромобил је скоро немогуће користити а да код куће немате прикључак, можда чак и брзи пуњач до 22 киловата који пуни цело возило за три до четири сата.

Ослањање на мрежу пуњача, која је заиста мала, у Београду је тешко, а у градским гаражама плаћате паркинг приликом пуњења, па тако ни ту не постоји субвенција.

Све у свему, за седам дана екипа РТС-а приметила је много предности али и мана вожње на струју, која свуда у свету долази у виду нове револуције у ауто-индустрији.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво