Како напредује развој српског соларно-електричног аутомобила

Електрични аутомобили нису више будућност, они су све више садашњост. То доказује и укључивање највећих светски брендова, попут „Поршеа“, „Мерцедеса“, „Аудија“, БМВ-а и „Волксвагена“ у причу о електрификацији. Своје место под сунцем у овом сегменту тражи и један тим српских стручњака, који већ годинама вредно ради на развоју, не само електричног, већ и соларно-електричног аутомобила.

Саша Миловановић је један од оснивача „Акос технолоџиса“ и стручњака који ради на пројекту стварања првог српског соларно-електричног аутомобила, који се разликује од сличних у свету.

„У основи је то електрични аутомобил, који је опремљен специфичним соларним панелима. Оно по чему се 'Акосов' приступ разликује од осталих јесте што смо се ми базирали на веома осетљивим ћелијама и успели смо да активирамо тај процес прикупљања енергије већ на осам, девет степени“, објашњава Миловановић.

Према његовим речима, то је драматичан скок у односу на остале, јер то значи да чак и по не тако топлом и лепом времену, те соларне ћелије функционишу.

„Човечанство се налази у првој фази разумевања електричних аутомобила. Ми то сада доживљавамо као еколошки аспект и то јесте основна идеја због које се ушло у процес пребацивања са мотора са унутрашњим сагоревањем на електрични погон“, каже Миловановић.

Међутим, додаје да постоји још један разлог преласка, а то је аутономна вожња.

„То је заправо други велики цивилизацијски проблем када је у питању транспорт. Електрични аутомобили су идеалан начин да до тог трансфера дођемо у пуној мери. Зато што су прилагодљивији, повољнији и срећнији за глобално управљање“, наводи један од оснивача „Акос технолоџиса“.

Највећи недостаци тренутно за електричне аутомобиле су инфраструктура, цена, па и навике људи, али, како каже, то ће се временом променити.

Миловановић, ипак, није желео да лицитира од оквирном датуму када би „Акос технолоџис“ могао да избаци аутомобил на тржиште, али је истакао да читав тим марљиво ради да то буде што пре.

На питање колико је Србија далеко од интензивнијег коришћења електричних аутомобила, Миловановић сматра да је то у ствари један еманципациони процес, што у привредном, инежењерском и социјалном смислу.

„Та интеракција ће заправо поставити темпо промене. Ми радимо онај део посла до нас, а остало зависи од државног рефлекса на новонасталу ситуацију и дивну могућност да у једном треунтку уђемо у круг земаља које су спремне за то“, закључио је Миловановић.

Број коментара 16

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво