Како напредује развој српског соларно-електричног аутомобила

Електрични аутомобили нису више будућност, они су све више садашњост. То доказује и укључивање највећих светски брендова, попут „Поршеа“, „Мерцедеса“, „Аудија“, БМВ-а и „Волксвагена“ у причу о електрификацији. Своје место под сунцем у овом сегменту тражи и један тим српских стручњака, који већ годинама вредно ради на развоју, не само електричног, већ и соларно-електричног аутомобила.

Саша Миловановић је један од оснивача „Акос технолоџиса“ и стручњака који ради на пројекту стварања првог српског соларно-електричног аутомобила, који се разликује од сличних у свету.

„У основи је то електрични аутомобил, који је опремљен специфичним соларним панелима. Оно по чему се 'Акосов' приступ разликује од осталих јесте што смо се ми базирали на веома осетљивим ћелијама и успели смо да активирамо тај процес прикупљања енергије већ на осам, девет степени“, објашњава Миловановић.

Према његовим речима, то је драматичан скок у односу на остале, јер то значи да чак и по не тако топлом и лепом времену, те соларне ћелије функционишу.

„Човечанство се налази у првој фази разумевања електричних аутомобила. Ми то сада доживљавамо као еколошки аспект и то јесте основна идеја због које се ушло у процес пребацивања са мотора са унутрашњим сагоревањем на електрични погон“, каже Миловановић.

Међутим, додаје да постоји још један разлог преласка, а то је аутономна вожња.

„То је заправо други велики цивилизацијски проблем када је у питању транспорт. Електрични аутомобили су идеалан начин да до тог трансфера дођемо у пуној мери. Зато што су прилагодљивији, повољнији и срећнији за глобално управљање“, наводи један од оснивача „Акос технолоџиса“.

Највећи недостаци тренутно за електричне аутомобиле су инфраструктура, цена, па и навике људи, али, како каже, то ће се временом променити.

Миловановић, ипак, није желео да лицитира од оквирном датуму када би „Акос технолоџис“ могао да избаци аутомобил на тржиште, али је истакао да читав тим марљиво ради да то буде што пре.

На питање колико је Србија далеко од интензивнијег коришћења електричних аутомобила, Миловановић сматра да је то у ствари један еманципациони процес, што у привредном, инежењерском и социјалном смислу.

„Та интеракција ће заправо поставити темпо промене. Ми радимо онај део посла до нас, а остало зависи од државног рефлекса на новонасталу ситуацију и дивну могућност да у једном треунтку уђемо у круг земаља које су спремне за то“, закључио је Миловановић.

број коментара 17 Пошаљи коментар
(недеља, 12. мај 2019, 12:45) - anonymous [нерегистровани]

Rad se placa i vrednuje...

Neko rece da je buducnost u el. automobilu...
Buducnost je ::::: ovdje ili tamo.
--------------------desno ili lijevo.
--------------------Naprijed ili nazad.
Ne vjerujem u prorocanstvo.
Tesla je dokazao i pokazao.
Struja se proizvodi i prenosi posredstvom njegovog trofaznog systema...
Ni jaku struju ni visok napon neces dobiti iz Ajnstajna i famozne celije.
Nemoj ga ni kablom vezati...
Moguci su elektricni automobili.
Moguci su i hybridni.
Moguci su i automobili bez el. struje..
Sta ce buduce generacije uzeti ?
Ako za to budu imali dovoljno vremena..?
Ne znam. Necu pitati. Necu kazati.

(четвртак, 09. мај 2019, 09:58) - anonymous [нерегистровани]

Svaka cast Sasa

Buducnost automobilske industrije lezi u elektricnim automobilima. Imamo strucne ljude koji mogu da naprave takve projekte, ali je neophodno da drzava oslusne njihove potrebe, ukljuci se i pomogne jer je rec svaka inovativna revolucija zahteva novac. Cestitke Sasi i njegovom timu na radu u vezi sa ovim projektom.

(четвртак, 09. мај 2019, 08:47) - Поп [нерегистровани]

Ел. Аутомобил

Треба да схвате нове генерације у европи да је криза и рационалним понашањем индивидуално пребацивање из тачке А у тачку Б ће и даље обављати возилима само енергенти ће бити другачији. Бахатост 60' тих година у Америци јењава и конструктори су почели да се орјентишу на нове и чисте изворе енергије за покретање возила. Сада већ постоји већа шанса да можеш купити ел. возило. Ја сам пробао више њих и задовољан сам, али са аутономијом је у разумним оквирима обзиром да не прелазим лимит ни брзине ни домета.

(среда, 08. мај 2019, 19:55) - anonymous [нерегистровани]

Pozicija i hijerarhija...???

Nema cinova i unapredjenja. Nauka nije vojska..
Samo klasifikacija u obimu, sirini i vrijednosti...
Na prvom mjestu je , broj jedan.
1.). --- Nauka... Ona daje experiment i izvodi zakon.
Naucni zakon se nemoze prodati. Niko nikad nije prodao...
Nemoze ni poklonjen biti.
Zasto srbin treba da poklanja naucni zakon Kinezima.?
Ima svoj narod i drzavu.
Treba dokazati.
Dokazi ti nedokazanom. Nece covjek da ti vjeruje.
Hoce on tebi da dokaze, da on zna a ti neznas.?
Energija je faktor Univerzuma. Posmatraj Univerzum.
Napravi sebi model.
2.). Tehnika i tehnologija...
Model pripada masinstvu.. a postupak tehnologiji.
U modelu su i konstrukcije. Izbor materijala, preciznost i obrada.
Minimum dva modela. Model minimuma i model maximuma.
Koliko probnih mjerenja i svi tehnicki proracuni pravno ovlastenih
kvalifikacija.
Nije to investicija o kojoj se pricaju vicevi nedokazanih.
Broj tri
3.) Inovacija...???

(среда, 08. мај 2019, 16:19) - anonymous [нерегистровани]

Konkurencija

Definitivno nam fali konkurencija, ali unutar nase drzave, jer bez nje, ovakvi napretci, koje su drugi u komentarima veoma dobro prokomentarisali, toliko dugo traju da ce trziste zauzeti drugi. Bilo bi dobro da drzava obrati vise paznju na ovu industriju i potpomogne.

(среда, 08. мај 2019, 12:57) - anonymous [нерегистровани]

Kontext znanja i neznanja...

Koji covjek ???
Svi mi pricamo nerazumljivu pricu...
U stotinu razlicitih procenata. Samo je jedan istina...
Devedeset devet procenata lezi u prostoru,
nerealnosti , neistine, obmane i podvale...
Sta su to DEEEEE renderi. Koliko ih je moguce a koliko ih mi imamo.?
U doba Leonarda de Vincija postojao je samo 2D render..
On nije mogao biti aktivan u prostoru. Nije prostor dvodimenzionalad...
Ravan je dvodimenzionalna. Leonardo je bio slkar. Slikao je u ravni..
Danas imamo 3 D render...Neka to bude ono sto znamo.
Prostorni koordinatni sistem koji definise tri dimenzije prostora.
A 4 D ? Da , da. Ti si sebi sam napravio cetvrti.
Vrijeme. Kazu da je to cetvrta dimenzija.
Ti si sebi ugradio prekidac na kompjuter da ogranicis vrijeme ukljucenja i iskljucenja.
Da bude 4 D ...???
Bravo. Ti si naucnik...
Sta se ovdje prepoznaje..???
Kontakti i nasi razgovori...
Tebi je elektricar podvalio zaprasen mikrofon i neispravan prekidac.
Nema zvuka nema ni kontakta.
Razgovori nisu prihvaceni...


(среда, 08. мај 2019, 11:57) - anonymous [нерегистровани]

za ovog sto se pravi da zna fiziku

Vidim da ti nisi dalje odmakao od parne masine. Kao sto kada se prilikom elektronskog prelaska sa visi nivo energije na nizi ispusta foton, tako se moze desiti i obrnuti proces, foton svojom energijom pobudjuje elektron koji prelazi na visi energetski nivo i uspeva da se odvoji od jezgra atoma i stvara struju (ovo je grubo i pojednostavljeno objasnjeno). Problem je sto solarne celije u osnovi imaju efikasnost od 19% (sa vise slojeva se to povecava, ali se i cena celije povecava) i sto je potrebna minimalna temperatura da bi uopste elektroni mogli da se pobude, u tome je caka ovde sa 9 stepeni. Ali lako je pricati, treba to proizvesti, taj problem vec duze pokusavaju i drugi da rese, videcemo ko ce biti uspesniji.

(среда, 08. мај 2019, 10:40) - Vlado [нерегистровани]

Ko prije, njemu dvije (muke).

Ko prije ovakvoj animiranoj djevojci, prije će biti ojađen.

(уторак, 07. мај 2019, 22:00) - anonymous [нерегистровани]

dar

Ovaj covek je obdaren, prica a nista konkretno i razumljivo. ???

(уторак, 07. мај 2019, 21:31) - anonymous [нерегистровани]

Kakva drzava

Ne znam u kom kontekstu treba drzava da prepozna?
Ako je model dobar predstavite ga Kinezima ili nekom drugom mocnom proizvodjacu.
Nije sustina u tome da se napravi model, vec da se organizuje proizvodnja i prodaja, i da se napravi zarada.
I za to se treba obratiti nekom ko ima ta znanja. Ako njih ne zainteresujete onda ste hobista.