„Амазон“ одлази из Кине

Највећа интернет продавница „Амазон“ објавио је да затвара продавницу на кинеском тржишту, те да ће у будућности Кинези моћи да купују само стране брендове путем њиховог портала за глобално тржиште.

„Амазон“ је после 15 година изгубио битку са кинеским конкурентима. Од 18. јула затвара свој портал на кинеском домену, па роба локалних трговаца неће више бити на Амазоновим онлајн полицама.

Највећа светска онлајн трговина ушла је на кинеско тржиште 2004. године, спајањем са кинеском платформом „Јојо“.

„Амазон“ је 2008. године на тржишту интернет трговине у Кини достигао 15 одсто, да би се прошле године свео на свега 0,7 одсто.

Како је с временом расла кинеска интернет трговина, тако се смањивао простор за „Амазон“.

„Алибаба“ и "JD.com" су прошле године контролисали више од 80 одсто кинеског тржишта онлајн трговине. Ту су и „Пиндуодуо“, „Сјаохунгшу“ и „Ред бук“. Али нема више места и за највећи сајт на свету за онлајн трговину.

„Можете ли да се борите једнако жестоко и истим методама као локални конкуренти? Да ли подстичете свој тим на исти начин као кинеске компаније? То су све комплексна питања због којих било која америчка компанија може имати проблема у Кини“, рекао је Ли Каифу, оснивач и генерални директор „Синовејшн венчурса“.

Све ово не значи да „Амазон“ потпуно одлази из Кине. Из компаније најављују да ће наставити да улажу у Кини кроз „Амазонову“ глобалну продавницу, електронске читаче књига „Киндл“ и интернет садржај. Иако обустављају продају домаћих производа, „Амазон“ је у Кини заинтересован за прекограничну продају.

„'Амазонов' прекогранични канал је био добар потез, и тај део компаније је профитаблан па и даље расте. За Кинезе који много троше, 'Амазон' има широк спектар избора у погледу увозних брендова које нуди. Такође, веома се труде да задрже кориснике кроз програме лојалности“, рекла је Цици Ву, аналитичарка тржишта.

Стручњаци кажу да „Амазон“ нема конкурентску предност у Кини у односу на домаће ривале, осим ако не понуди специфичну увозну робу коју не нуде други.

Кинески потрошачи немају потребе да наручују путем „Амазона“ ако ће им „Тимол“ или "JD.com" брже доставити исту робу.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(уторак, 30. апр 2019, 12:01) - anonymous [нерегистровани]

Najveći?

Ko vam piše ove tekstove? Po bitnim parametrima - parama - Alibaba već neko vreme "dere" Amazaon što ste i sami prenosili. Dakle, Alibaba je najveća, a Amazon ruši samog sebe ako izbaci kinesku robu. Ne treba zaboraviti da Kinezi čine oko 20 % svetskog stanovništva, a uz to su već i najjača ekonomska sila i najveće svetsko tržište. Ako te tamo nema, ne postojiš. A Evropljani, Azijati i Afrikanci sigurno neće trčati na Amazon.

(уторак, 30. апр 2019, 11:22) - anonymous [нерегистровани]

Mozgalica

„Пиндуодуо“, „Сијаохонгшу“, „Ред бук“, „Синовејшн венчурс“, „Тимол“....Stavite bar u zagradi izvorni, originalni naziv da se moze lakse naci na internetu.