Електромобил: 300 километара за 300 динара

Код нас је струја за пуњење електричних уређаја, па и аутомобила, најјефтинија у Европи. Ако бисте сада возили аутомобил на струју и пунили га из мреже, 300 пређених километара коштало би вас само 300 динара.

Шта нас чека за 10 година стручњаци могу да претпоставе примењујући правила која постоје у Европској унији.

Енергетски миx у Србији и даље је у корист угља чак 60 одсто елкетричне енергије долази из тих извора који ће већ 2030. године бити забрањени у ЕУ.

Остаје нам снага ветра и сунца, као и водотокова који се не могу користити пуним капацитетима.

Струја се не може складиштити и када је у мрежи мора се користити.

То се посебно односи на ветропаркове и соларне електране, јер када они раде и када има вишка енрегије, покрећу се пумпе које на веће висине пумпају воду у вештачка језера, а током ноћи из њих ће се производити потпуно нова енеригија са турбинама.

„Прича са новим хидроелкетранама није завршена и ја се искрено надам да ће се прича са градњом наставити, као и тренд ревитализације постојећих хидроелектрана“, каже проф. др Александар Гајић, Инжењерска академија Србије.

Друга, веома важна могућност је да електромобил постаје део кућне електроинсталације, односно његова батерија служи за складиштење струје када је она јефтина.

„Соларана електрана од 10 киловата може годишње да нам испоручи 12 хиљада киловат-сати, и  у летњим месецима да у потпуности снабдева елктромобил струјом“, наглашава Милош Костић из Центара за енергетску ефикасност.

Укупна електроенергетска ефикасност зависи и од мреже која може по потреби да даје, али и прима енергију.

Електромобили могу да дају потпуно нове организационе шеме за кућну употребу.

На пример панели могу да пуне батерију возила када сунца има, али исто тако да греју кућу када сунца нема.

Ако се овоме додају системи са топлотним пумпама и сондама према ономе сто пише на папиру добићемо довољно енергије да је и враћамо у мрежу, кажу струцњаци.

број коментара 9 Пошаљи коментар
(понедељак, 29. апр 2019, 01:57) - anonymous [нерегистровани]

:))))

Nije tebi lako, prijatelju! :))))

(петак, 26. апр 2019, 19:45) - miša k. [нерегистровани]

"Електромобил: 300 километара за 300 динара"

Lepo......a kad odu baterije onda za zamenu od 5000 do 10000 evra. Onda ce ce taj kilometar biti mnogo skuplji od benzinskog.

(петак, 26. апр 2019, 14:20) - Ja [нерегистровани]

Nebitno

Mi se bavimo onim što je prošlo i onim što će tek doći, ali nikako onim što je sadašnjost.

(петак, 26. апр 2019, 13:03) - anonymous [нерегистровани]

?

Po pravilima koja vaze kod nas, ne moze se registrovati automobil na el.pogon.
Primer coveka iz panceva, koji ie pezoa starog 20 g preradio u elektro mobil. Nije mogao da registruje.
Epilog: I on je otiso iz zemlje, poput mnogih koje ovakav sistem ne prepoznaje !

(петак, 26. апр 2019, 12:12) - anonymous [нерегистровани]

Cena struje

Za 500 kw platim oko 4,5 hilj.kada se to podeli to je 9 din.kilovat ili 7,6 centi priblizno sto nema pojma sa cenom na pocetku racuna

(петак, 26. апр 2019, 10:32) - anonymous [нерегистровани]

Dosta laži

Više puta je rečeno i objašnjeno. Cena za 300 km je barem dvostruko viša, a struja u Srbiji uopšte nije najjeftinija. Daleko od toga. Eno vam u Hrvatskoj. Jeftinija struja počinje u 10 sati uveče, pa puno toga može da se obavi jeftino. U Srbiji jjeftinija struja počinje tek u ponoć, pa je pristup nižoj ceni gotovo u domenu teorije, jer ne može sve da se stavi na sklopke i tajmere. Uz to, dajte jednom u životu da vidimo pravo stanje stvari, pa cenu bilo čega prikazujte kroz procenat prosečne mesečne plate. Ne one lažne, kojom nam ispirate mozak svakog meseca, nego one prave. U Srbiji je to između 300 i 350 evra, u vr' glave. U Hrvatskoj duplo. U Sloveniji već triput. A da li je struja tamo dva i tri puta skuplja? Naravno da nije. Dakle, Srbi plaćaju ubedljivo najskuplju električnu energiju.

Osim toga, ne zavaravajte se. Onog trenutka kada se primeti masovniji prelazak na privatne instalacije solarnih panela, odnosno pad potrošnje energije iz mreže, biće donete mere kojima će privatne instalacije biti zabranjene ili dodatno oporezovane. A struja iz mreže će biti sve skuplja i skuplja. Pritom će biti sve manje uređaja na baterije, jer će se podrazumevati da postoji bežični prenos energije unutar domaćinstva.

Najbolje je imati sopstvenu mikro hidrocentralu, sa rezervoarom iznad. Pa da skuplja kišu, a i koristi solarnu energiju za pumpanje vode u rezervoar. ili koristiti magnete za rotiranje velikih ventilatora koji bi stalno davali struju, a mogli da budu i pod zemljom i u mraku.

(петак, 26. апр 2019, 06:33) - anonymous [нерегистровани]

Bozanstveno!

Daj Boze da se nasa vlastela dozove pameti i omoguci narodu da uziva u ovakvim povoljnostima!!

(четвртак, 25. апр 2019, 18:11) - anonymous [нерегистровани]

Човек је сасвим друго рекао него што пише

„Соларана електрана од 10 киловата може годишње да нам испоручи12 хиљада киловата"
А шта је саговорник рекао:
"Соларана електрана од 10 киловата може годишње да нам да укупно 12 хиљада киловатсати."
Разлика између киловатсати и киловата је наравно та што је код прве у питању енергија а код друге снага.

(четвртак, 25. апр 2019, 13:11) - NIKOLAKRAJINALONDON [нерегистровани]

300 km - 300 dinara

Da ali su elektro automobili jos uvek preskupi tako da kada ga kupis odmah platis cenu goriva koju neces ni kupovati. Plus sto ces placti i tih 300 dinara.
Jos nesto, u GB kupce nagovaraju na kupovinu elektro-automobila mada mesta za punjenje strujom je jos uve vise nego premalo. Ai kada vozaci pune baterije strujom naplacuju 2-puta skuplje nego sto je uobicajena cena struje.