Такси без возача – технолошки изводљиво, али практично немогуће

„Тесла моторс“ поново је у жижи инвеститора и акционара након планова о милион таксија без возача већ 2020. године. Стручњаци кажу да је ово технолошки могуће, али да постоје велике законске баријере јер је и даље возач, а не софтвер, одговоран за вожњу и њене последице.

Компликовани софтверски проблеми који тренутно постоје са таксијима без возача могли би да буду решени до краја 2019. године, предвиђа председник компаније „Тесла“ и додаје да се они у технологији не ослањају на постојећу мрежу, већ самостално развијају систем који има велике могућности за обраду података са камере.

„Тесла“ развија нови чип који ће бити смештен у касети кола. Ако један чип закаже, други ће одмах преузети команде тако да је безбедност новог система веома велика.

„'Тесла' тренира свој ауто-пилот софтвер да се снађе у непредвидивим ситуацијама, као на пример када га друга кола пресеку на улици. За годину дана, можда 15 месеци, имаћемо милион робо-таксија на улицама“, најављује Илон Маск, председник компаније.

Тесла је објавио видео који приказује како ова кола путују кроз различите урбане пејзаже, а да њихов возач ниједног трена не преузима контролу.

„Идуће године ови аутомобили ће моћи да иду било где, без обзира на географију простора, а наредне године ће у понуди изаћи и модели без волана и папучица“, додаје Маск.

Све ове најаве инвеститори и берза узимају са дозом скепсе, али „Тесла моторс“ је и до сада био лидер у тој области. Аутономна вожња у свету се прва појавила у овим возилима, па је логично да Тесла има велику предност у пракси и истраживањима у односу на конкуренцију, кажу стручњаци и додају да је једина препрека законска регулатива која у многим земљама не може да препозна софтвер и компјутер као возача.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(петак, 26. апр 2019, 12:45) - anonymous [нерегистровани]

Pravno nije moguce ...???

Prakticno vec postoji...
ALI !!! --------------------??????????????? Ko preuzima.???
CIME Se !!!! --------------( izbjegava,,, nadoknadjuje ,,, zamjenjuje )....
"" Odgovornost za staradanja i saobracaju....
Gdje nastaju nasa ljudska prava...???

(четвртак, 25. апр 2019, 08:53) - Ivan Zgrozeni [нерегистровани]

Ako

auto bez vozaca napravi saobracajku kriv je softver odnosno Tesla. To je bar lako. Istina je i da prilikom ranijih nezgoda auto nije reagovao dovoljno brzo. Zato se u clanku i pominje novi sistem veze. 5G internet ce biti dovoljno brz da obmoguci vezu u realnom vremenu. Ne pominje se ali je aktuelan i "internet of things" kojim bi masine i roboti ali i sistem proizvodnje, distribucije i transporta bili povezani direktno bez ucesca coveka po unapred programiranom protokolu. Kako bi to funkcionisalo kod automobila bez vozaca? Imali bi vidno polje od 360 stepeni danju i nocu prepoznali druga vozila i mogli da razmenjuju informacije autonomno. To bi omogucilo da do nesreca nikada ne dodje.

(среда, 24. апр 2019, 19:54) - Insider (Nemacka) [нерегистровани]

Sve je to lepo...

... a i Tesla se "bori" na pravi nacin - superiornim razvojem... samo moramo biti oprezni i sacekati da vidimo kako se razvija primena te tehnologeije za koju se vec duze vreme zna da je vrlo napredna... Zasto sam oprezan? Prvo: poznato je da je vec bilo "problema" sa Teslom i autonomnom voznjom u blago receno sumnjivim okolnostima. (prilikom jedne nesrece u eksperimentalnoj fazi voznje - navodno senzor i sistem z a detektovnaje prepreka na putu - "nije reagovao" - odnosno nije reagovao dovoljno brzo"... sto je prakticno nemoguce...) Drugo: mnoge zemlje - odnosno zakonodavni organi tih zemalja- imaju snaznu odbojnost i problem sto se tice cele price Autonomne voznje i vozila bez vozaca. Navode se "hiljade" razloga, ali to je jasno - prvenstveno iz finansijskih razloga. Opste je poznato da se oblasne i opstinske kase dooobro pune od saobracajnih prekrsaja svih vrsta, pocevsi od banalnog preokaracenja brzine od 5-10-15 kmh... o "ozbiljnijm" prekrsajima da ne pricamo... Taj "DEBELI" prihod uvodjenem autnomnih vozila prakticno otpada ili je nablaze receno - problematican! Autonomno vozilo sa dobrim sistemom prakticno nemoze naciniti bilo kakav prekrsaj! Cak i da ga napravi - ko je krivac (?) i sto je najvaznije - postavlja se glavno pitanje: pa ko ce da placa kazne? To je sasvim sigurno velika prepreka za proboj ove tehnologije u mnogim zemljama, a politika sabotaze pothranjena od strane vecine proizvodjaca vozila, traje vec godinama i poprima obrise ozbolnog "rata", o cemu svedoci i ovaj clanak. Tesla (i pored puno problema) ocigledno opstaje i istajava - jer ima "neciju" podrsku - to je dobro.. a takodje je dobro da se i Kinezi uklucuju u ovaj "rat" sa nekoliko cak potpuno novih razvojnih firmi i proizvodjaca vozila.

(среда, 24. апр 2019, 17:34) - S3xy [нерегистровани]

*update

Pozdrav redakciji. Jedni ste od prvih koji su objavili ovu vest( najveci dogadjaj u auto industriji poslednjih nekoliko godina!)
Cip su vec razvili! Vec se ugradjuje u nova vozila. Trenutno je software taj koji se usavrsava i sto je najvaznije "uci"! Tesko je opisati recima koliko je ovaj sistem superioran ali i u neku ruku zastrasujuci( polako se ostvaruju neka Sci-Fi predvidjanja o vestackoj inteligenciji).
Inace ovo nije nesto novo, nesto unapredjeno...Ovo je revolucionarna tehnologija koju nema ni jedna kompanija na svetu!(ostali nisu ni blizu).
Da li ce uspeti - videcemo. Mozda finansije postanu problem jer Tesla previse trosi na razvoj...
Da dodam citat Musk-a:
Posedovanje bilo kog drugog auta osim Tesle za 3 godine bice kao posedovanje konja!