Непревазиђени „Гејм бој“ слави 30. рођендан

Осамдесете године прошлог века биле су можда најполодоносније раздобље у историји видео игара. Доба када су се огромни апарати из видео играоница трансформисали у конзоле, које су потом ушле у домове широм планете, покренуло је гејминг индустрију до те мере да је она постала један од најуноснијих бизниса до дан данас.

Један уређај је крајем ове деценије отишао корак даље и трансформацију је довео до крајњих граница пошто су његове димензије биле такве да је могао да стане у свачији џеп и самим тим гејмери су могли да понесу са собом омиљене видео-игре било где. У питању је чувени „Нинтендо“ Гејм бој који је ових дана прославио тридесети рођендан.

Гејм бој је настао према идеји Гунпеја Јокојиа, инжењера електро-технике запосленог у „Нинтенду“. Током свог радног века он је у многоме допринео свету игара. Најпре је 1966. године изумео Ултра руку, пластичну играчку која је представљала хватаљку на продужавање, а затим занимљиву слагалицу која је користила елементе математике и тиме помагала деци у учењу основа сабирања и одузимања.

Како је индустрија видео-игара узела маха почетком осамдесетих, тако и „Нинтендо“ усмерава свој фокус на ову пионирску грану рачунарске технологије. Јокој преузима главну реч када је дизајн игрица у питању.

Године 1981. осмислио је игру у којој играч мора да пролази кроз нивое, пењући се на платформе, притом избегавајући разно-разне замке. Игра се звала Донки Конг и поставила је темеље жанру видео-игара једноставно названих платформе. Такође, Јокоји је заслужан и за увођење мулти-плејер начина играња што је и инкорпорирао у „Нинтендов“ најпознатији наслов до дан данас Супер Марио Брос.

Ипак, највећи Јокојин изум настао је једног јутра док је метроом ишао на посао. Гледајући једног путника како обавља посао помоћу џепног калкулатрора, Јокојо је дошао на идеју да нешто слично направи и за видео-игре.

После пар година развоја, ручна конзола са сада већ два легендарна дугмета „А“ и „Бе“ на десној страни и црним управљачким дугмадима на левој страни, угледала је светлост дана 21. априла 1989. године и тиме обележила четврту генерацију конзола за играње.

Иако су остале гејминг компаније истовремено избациле на тржиште своје одговоре на „Нинтендов“ изум, само је Гејм бој успео да постане један од симбола поп-културе 20. века и једна од кључних иновација које су гејминг индустрију довеле до нивоа на којем је тренутно.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
20° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се