Дизелаши непожељни, произвођачи спремају терен за електромобиле

Возачи дизел аутомобила који имају „еуро 5“ моторе и старије неће моћи да возе у немачким градовима у данима велике загађености. Власти у Штутгарту су забраниле „еуро 4“ за саобраћај, па тако је око 130.000, већином дизелаша, остало неупотребљиво. У исто време би подстакли продају електричних и хибридних возила. „Форд“ и „Фолксваген“ припремају око 500 брзих пуњача који би требало да буду постављени на ауто-путевима. Тиме се и произвођачи возила донацијама први пут укључују у градњу инфраструктуре.

Сваки пети аутомобил продат у Европи до 2025. године мора бити електрични, кажу еколози на међународној радионици нових технологија коју је организовао концерн „Форд“ у Амстердаму. Произвођачи аутомобила морају се активно укључити у изградњу инфраструктурне мреже, која ће коштати колико и сам развој електромобила.

„Сваки пуњач који поставимо било где доприноси ширењу мреже. Идеја је једноставна, локална самоуправа даје услове, а ми финансирамо целокупну станицу. То кошта, али се и исплати, јер нико неће аутомобил који нема где да се пуни“, каже Стивен Амстронг из „Форда“.

У Амстердаму је представљено десетак комерцијалних и путничких возила са хибридним и електричним погоном компаније „Форд“.

До 2030. године сваки аутомобил ове марке моћи ће да вози без утицаја возача потпуно аутономно –  аутопилотом.

„Изазов је велики, треба нам бар дестине хиљада базних станица 5Г мреже, јер аутономна вожња подразумева комуникацију у милисекундама аутомобила, пута, учесника у саобраћају. Само земље које то могу да обезбеде могу да имају вожњу без возача“, објаснио је Роланд де Вар из „Форда“.

Ова компанија се повлачи из Русије у оквиру стратегије изласка америчких компанија из Европе. Први се повукао „Џенерал моторс“ који је „Опел“ продао „Пежо–Ситроен групацији“.

Фокус операција иде у Америку, где се отварају нове фабрике напредне технологије, а део тога долази и до европске филијале у Келну.

Заједнички наступ у продаји са „Фолксвагеном“ свуда у свету, нарочито у Америци, даће нови квалитет и профит, кажу аналитичари.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 05. апр 2019, 11:47) - anonymous [нерегистровани]

Glupost

Nikad nisam razumeo zasto potenciraju 5G za automobile. Voz je isplativiji, cistiji u ekoloskom smislu najmanje 5 puta. Gde ce sve da zavrsi taj otpad od baterija i zasto niko ne objasni da za jednu stanicu punjenje treba 0.5 MW. Po meni u nemackoj ce biti samo jos vise nuklearnih centrala. Racunica kaze bas cista ekologija.

(четвртак, 04. апр 2019, 15:37) - anonymous [нерегистровани]

Automobil bez vozača

Svako ko želi da putuje a da ne mora sam da vozi, ima VEČ DECENIJAMA mogućnost da jednostavno sedne u AUTOBUS. Problem rešen, ne mora da vozi.