Звук мотора заменила „тишина“ електрике

Осим аутомобила, на Сајму се могу видети и мотоцикли. Међутим, и ту има важних новина. Мотоциклисте, које највише узбуђује звук ауспуха, захватила је непланирана електрификација и уместо класичне „веспе“, хит је „електро веспа“. Продаја електроцикала иде добро, а има и домаћих фирми које производе таква возила.

Мотоцикли доживљавају своје последње дане. И велики „Харли Дејвидсон“, који је годинама гајио звук издува, прелази на електрику. Мотоциклисти су подељени – неки којима мотоцикл служи за град хвале струју, која је екстремно јефтин превоз, а они који су прави бајкери, са презиром гледају на долазеће трендове. Интересовања за електричне мотоцикле има, али има и купаца.

„Око 70 километара можете прећи са једном литијумском батеријом, у зависности од килаже особе, и у зависности од 'мода' – да ли је еко‚ нормалан или спортски 'мод'“, каже Тамара Живковић, промотер електроцикала.

Једна домаћа фирма успева да са страним компонентама прави скутере и доста популарне трицикле на струју. Оваква возила ускоро могу да се нађу у нашим комуналним службама. Јефтина су за одржавање, лако се пуне, имају добар домет.

„Па, могу да вам кажем да је једно пуњење око четири до пет динара, па сами можете да изведете математику“, наводи Света Симић из компаније „Мотогрини“.

За оне који воле брзину, ту је „Сузуки“, који иде и до 350 км на час, затим ту су „кастом“ мотоцикли, за дуга крстарења, а један вредан чак 30.000 евра је продат. То значи да и у овом свету, све што је најскупље најбрже оде. Међутим, и закон о саобраћају је утицао на то да се мотоцикили сада мање продају, кажу продавци.

„Шта се дешава са млађом популацијом увођењем ових законских процеса, где ви од 16 година можете да полажете за Б категорију, тај део и сегмент је померен са 14 на 16 и онај део младих људи који су раније могли да возе скутере са 14 година, сада им је интересантније да возе аутомобил него мотор“, објашњава Миша Деспот, продавац мотора.

Скоро свим лаким скутерима ограничена је брзина на 45 км на час, што значи да се возе без А категорије, па се они највише продају. Од сада они ће бити трајно регистовани, али ће, ипак, морати сваке године на технички преглед, каже нови закон.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(субота, 30. мар 2019, 12:12) - anonymous [нерегистровани]

Obicna

skupa prevara za naivne,vozio sam se u el.autobusu,jeste lepo tisina nema "brektnaja",ali kada mu crkne baterija,a jednom jeste,nije ga bilo 5.meseci na ulici.Pa je opet vozio provereni dizelas.

(субота, 30. мар 2019, 08:37) - anonymous [нерегистровани]

E konacno tisina na ulicama.

Bas mi je drago da je tako.