Електрификација возног парка

Сви светски произвођачи аутомобила до 2025. године у својој палети ће имати електрични аутомобил. Електрификација возног парка зависи од субвенција државе у којој се аутомобили продају, као и од инфраструктуре за њихово пуњење. Салон аутомобила у Женеви најбољи је показатељ онога шта нас чека у блиској будућности.

После пробоја „Тесле“ сви већи европски произвођачи направили су своју верзију електромобила. „Фолксваген“ планира да уложи невероватних 800 милијарди у електрификацију целокупног програма. „Мерцедес“ већ продаје електрични теренац и планира још 22 модела на струју, а исто то раде БМW и „Ауди“.

„Тојота“ је укинула производњу дизел аутомобила. „Наше прелазно решење је хибридни погон. Наравно у будућности електични аутомбили“, наглашава представник „Тојоте“, Кристоф Питерњон.

„Рено клио“ и „пежо 208“ били су звезде салона за оне који воле градске аутомобиле. То су уједно и последњи модели који ће моћи да се купе са дизел моторима.

Леон Бланше директор развоја „Пежоа“ истиче да „пежо 208“ има потпуно нову платформу прилагођену електропогону. „Са дометом од 350 километра биће уопотребљив и у граду и на мањим међуградским путевима“, додаје Бланше.

Ивана Митровић, заступница „Реноа“ каже да ће до 2022. „Рено“ имати 12 електричних аутомобила, а „клио“ је први хибридни „Рено“ који ће бити на располагању до краја године.

„Сити смарт“ аутомобили ће моћи да се изнајмљују преко мобилног оператера. Најбољи пример је нови „Ситроен ами“. Технолошки најнапреднији је ипак „Фиат“ „ћентовенти“ или у преводу 120 ветрова. Његова унутрашњост може да се направи по жељи, а делови штампају на три-де штампачу.

Домет тог електичног аутомобла је 100 километара, али можете докупити батерије до 500 км. Намењен је млађој публици која се разуме у савремене технлогије. Ово је нова будућност „Фијата“ као фабрике.

На салону у Београду очекује нас неколико електромобила који долазе из Женеве. Нажалост, цене су им и даље доста високе јер још немају најављиване субвенције државе.

број коментара 0 Пошаљи коментар