Салон у Женеви, богаташи спремни да олакшају новчанике

А да ли ће се и како испитивање порекла имовине одразити на куповину аутомобила? У Женеви је у току најлуксузнија приредба на свету где све што се изложи, без обзира на цену, нађе купца.

Купци су из Саудиске Арабије, монарси из целог света, а предњаче спортисти. Крајем месеца је сајам у Београду где је скоро па правило да се све што је најскупље прво прода.

Годишње се око 1.600 возила луксузне класе прода у Србији, а прошле године куповани су „мерцедес“, „ауди“, „порше“, БМВ, али и „ферари“ и „ролс-ројс“.

Најскупљи, најбржи, једном речју престижни аутомобили изложени су у Женеви, а сви су продати унапред. Да би се на пример купио „ферари“, који кошта преко милион евра, чека се две године.

Скупи аутомобили уговарaју се попут јахти, а занимљивост овогодишњег салона у Женеви је и „бугати“ назван „аутомобил у црном“, који кошта 16 милиона евра, а чији је купац унук Фердинанда Поршеа, који је иначе и један од власника групације „Фолксваген“. И на нашем сајму биће могућности да се купи нешто луксузно из Женеве.

Таква продаја се очекује и на штанду „Мерцедеса“ на салону у Београду, директно са сајма у Женеви стижу модели ГЛЦ и ЦЛА.

Директор „Мерцедеса“ у Србији је из Словеније, а тамо се испитује порекло новца којим се плаћа возило. Посебно, да ли је на њега плаћен порез. Код нас купци луксузних аутомобила налазе рационална решења и уместо готовином у последње време купују возила на кредит, а то значи да се оно отплаћује месечно из добити фирме.

Уколико се промени провера новца за плаћање возила приликом куповине, доћи ће до застоја тржишта, кажу продавци, јер до сада је било одомаћено правило да се новац доноси или у готовини или се плаћа са неког краткорочно отвореног рачуна.

Шта ће радити грађани који плаћају возило до 30.000 евра и који су тај новац чували, како се каже, у сламарици, како ће они доказати порекло порезницима, остаје да се види.

Занимљиво је и како контролисати продају скупих половних возила која се могу опорезовати само приликом регистрације. Поред реформе у испитивању порекла имовине, потребна нам је и реформа регистрације и опорезивања аутомобила по еколошким критеријумима, што је тренутно у свету једина мера која даје резултате, кажу стручњаци.

Остали аутори: Драган Милутиновић
број коментара 2 Пошаљи коментар
(четвртак, 07. мар 2019, 14:28) - anonymous [нерегистровани]

Svakog dana u svakom pogledu....

Treba li da se ponosimo sto ima musterija za Rols Rojs u Srbiji?

(четвртак, 07. мар 2019, 12:52) - anonymous [нерегистровани]

Porez na polovnjake

Porez na polovnjake samo u Srbiji mozda se neki polovnjak proda, ili promeni vlasnika vise puta , i uvek se naplaca porez , dragi moji prijatelji toga na zapadu nema, jer vec je neko jednom platio porez na taj proizvod odnosno auto,,, pa ne razumem zasto se niko ne pozabavi ovim pitanjem , nego udri po potrosacima ,,udri , udri i