У Кини и на селу цвета интернет продаја

Интернет продаја широм Кине у руралним областима доживела је енормни раст прошле године, показују подаци Министарства трговине Кине. Али није реч само о помодарству, јер интернет трговина помаже сиромашнима да увећају своје приходе.

Кућна техника постала је омиљена у сеоским подручјима Кине, то показују подаци највеће кинеске интернет троговине. Кинески сељаци путем интернета купују велике телвизоре, веш-машине, клима уређаје, али на листи не изостају ни паметни звучници, ни роботи-усисивачи.

У области Сијапу у источној кинеској провинцији Фуђијен, електрични уређаји који „говоре“ и „раде сами“ нашли су се на списку за куповину локалног становништва. Овде свака породица има и по неколико оваквих уређаја.

„Могу да кажем усисивачу да се укључи или искључи и то ће урадити. Веома је једноставно за коришћење. Чак и деца знају да га користе“, каже мештанин Лан Чунхуа.

Интернет продаја у селима прошле године достигла је 1,37 билиона јуана, што је више 200 милијарди долара. То је скок од 30,4 одсто у односу на 2017. годину. Тај раст већи је и од оног у највећим и најразвијеним кинеским градовима.

Куповина путем интернета није само тренд и помодарство. Она је постала веома важан пут за излазак из сиромаштва.

Лични дохоци у руралним подручјима Кине расту, али су и даље много мањи од оних у градовима. До краја 2018, Кина је имала 16,6 милиона сиромашних становника у руралним областима. Али власти верују да интернет трговина може да помогне сељанима да своје производе продају широј зајединици и тако увећају своја примања.

Прошле године, 29 организација и компанија основало је националну алијансу за интернет троговину како би помогли пољопривредницима у 351 сиромашној обалсти да своје производе продају путем интернета.


Данас, уз паметне телефоне и мобилни интернет, села се много лакше повезују на мрежу. Па чак и она до којих не може физички тако лако да се стигне. До удаљених и забачених села у Кини, пошиљке стижу бесплотним летелицама. Дронови који превозе пакете са робом у Кини све су чешћа појава.


Кинези су нашли пут како да доставе робу и до места где нема пута, а највећа америчка интернет троговина „Амазон“, још покушава да се пробије до кинеског тржишта. Док „Алибаба“ Џека Маа држи више од половине тржишта интернет трговине у Кини, „Амазон“ Џефа Безоса има мање од два одсто.

Остали аутори: Немања Милутиновић
број коментара 0 Пошаљи коментар