Први српски универзални пуњач за електрична возила

Српски аутокластер произвођача делова за ауто-индустрију окупља 50 хиљада радника и највећа је индустријска грана Србије. На дводневном скупу у Великом Градишту речено је да се каблови за аутомобил „тесла“, који се производи у Америци, мотају у Срему, опруге за камионе „волво“ и „сканија“ производе у Чачку, а пластични делови за „голф“ или „пасат” у Крагујевцу. Највећа новост ипак је први пуњач за електрична возила који је производ домаће памети и индустрије.

Институт у Старој Пазови за развој еколошке енергије заједно са водећим домаћим стручњацима са Eлектротехничког факултета успео је да конструише и припреми за серијску производњу први универзални пуњач за електрична возила.

Две су предности овог пуњaча, софтвер и хардвер су домаћи производ, а може да пуни све постојеће марке електричних аутомобила уз уштеду енергије и лако прилагођавање домаћој електро-мрежи.

Пуњач је двоструко јефтинији од било којег пуњача који се увози.

„Ми развијамо пуњач који је стандардизован по европским стандардима али је компатибилан са америчким и јапанским стандардима. Што значи да тај пуњач можемо да извозимо исто као и електрични ауто у целој Европи и целом свету“, oбјашњава Славко Вујовић из „ИЕЕГ“-а из Старе Пазове.

Опруге за прву уградњу за камионе „сканија“ и „волво“ долазе из Чачка. Мале домаће радионице прерасле су у мини-фабрике, а извоз сваке године расте.

„Оно што се у последње време показује као проблем, а чуо сам мање-више и формално и неформално, а то је проблем са радном снагом, са инжењерима са радницима који раде у производњи“, истиче Игор Вијатов, директор Aутомобилског кластера Србије.

Проблем недостатка стручне радне снаге, кажу произвођачи, није једина тешкоћа. Ту су и бирократске препреке са много папира и компликованом процедуром извоза све док не постанемо чланица ЕУ.

Остали аутори: Драган Милутиновић
број коментара 5 Пошаљи коментар
(петак, 19. окт 2018, 09:08) - Inženjer [нерегистровани]

Negativni komentari...

Ne budite toliko negativni prema stvarima koje prave naši stručnjaci. Konkretne tehnologije punjača nisu nove, ali su nezrele is a i postoji mnogo prostora za unapređenje.
Studenti koji završe elektrotehnički fakultet u Srbiji su cenjeni u inostranstvu a i ovde u privatnom sektoru. Neretki su i slučajevi kolega koji imaju plate preko 2000 pa i 3000eur u IT sektoru.
Pravo pitanje je da li firme koje su naše mogu da dobiju subvencije koje dobijaju stranci.

(петак, 19. окт 2018, 08:18) - anonymous [нерегистровани]

esssss

Pa da, poslodavac iz unutrašnjosti Srbije očekuje da će mu inženjer raditi za 50000 din i onda se žali kako nema kvalitetne radne snage. Svi odlaze za BG ili inostranstvo, u unutrašnjosti ostaju mega dens inzenjeri koji su, blago je reći, nepismeni.

(четвртак, 18. окт 2018, 17:34) - Mr Clever [нерегистровани]

Otkrivanje tople vode

To Kinezi verovatno već imaju ... brže, bolje, kvalitetnije i naravno jeftinije ...

(четвртак, 18. окт 2018, 15:42) - AS [нерегистровани]

I niska cena rada

Nije lako ni poslodavcima, ima problematicnih radnika i to sve vise, ali i cena rada je niska, ne mozete ocekivati da radnik proizvodi visoke tehnologije za 20.000 a kvalitetnog inzenjera da nadjete za oko 40.000.

(четвртак, 18. окт 2018, 15:06) - Ne šalim se! [нерегистровани]

re: Prvi srpski univerzalni punjač za električna vozila


Univerzalan i leteće automobile?