Кинези ће код нас правити батерије за електрична возила

У наш „Икарбус“ за два месеца стиже „Ли Јонг“, кинески произвођач електричних аутобуса који планира да у Србији изгради фабрику батерија. Тај посао наговештава могућност да аутобусе производе и у Земуну. Да ће Кинези бити кључни произвођачи електричних возила, поготово комерцијалних, видело се и на сајму у Хановеру.

Тржиште аутобуса и камиона у свету расте. Највећи раст има Кина која купује возила колико Европа, Северна Америка и Јапан заједно.

Кинези гледају не све начине да нешто што је произведено у Европи – пресликају, али и унапреде. Они не нуде само електрично и аутономно возило, већ и комплетан експлатациони менаџмент од далековода преко пуњачких станица до бус-терминала.

Оно што треба рећи то је да код нас долази један од највећих произвођача електричних аутобуса и камиона у Кини, „Ли Јонг“, који треба у нашим погонима „Икарбуса“ да монтира електричне аутобусе који би се користили искључиво у ГСП-у.

Тиме се и ми укључујемо у еколошке токове. Иначе, да кажемо да ће до 2025. године већина аутобуса у градским целинама у Европи бити на електро-погон.

Кинези праве и фабрику батерија код нас. Они хоће да аутобус произведен у „Икарбусу“ буде европски производ са наших простора и ту има велики потенцијал за стварање нових мањих фабрика које ће бити кооперанти у овом пројекту.

На наше тржиште стиже и први камион који уместо класичних ретровизора има камере. Овај нови „мерцедес-актрос“ има и ауто-пилота који препознаје бициклисте са стране и сам кочи, најсигурније је возило икада произведно у тој класи, али у нашем окружењу прописи не препознају те категорије.

„У Србији колико ми знамо и колико смо могли да проверимо, немамо проблем да региструјемо возило са спољним камерама, док је у Босни и даље на снази стари закон из СФРЈ, да возило мора да има спољне ретровизоре како би било регистровано“, објашњава Александар Трифуновић из „Дајмлер камиона“.

До 2030. године ће бити укинута професија професионални возач? 

Овако ће за 10 година изгледати комби возила – издвајамо протипове „Дајмлера“ и „Реноа“.

Возила приказана на сајму немају волан, евентуално неки џојстик за мање маневре.

Путници и терет биће превожени без возача који се сада своди на програмера возила.

Стручњаци тврде да ће се информационом технологијом и телеметријским системима до 2030. године бити укинута професија професионални возач, а већ сада у Европи постоје такозване пробне аутобуске линије које саобраћају без возача, наравно на електрични погон.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво