Норвешка планира џиновску мрежу тунела који „плутају“ под водом

Да би олакшали пут кроз Норвешку која лежи на 1.190 фјордова, јавно предузеће за изградњу путева Норвешке је предложило изградњу првог подводног плутајућег тунела. Тунели ће бити постављани испод Норвешког мора, а њихова изградња ће коштати 25 милијарди долара.

Ако желите да прођете овим делом Норвешке мораћете да возите 1.100 километара, за шта би вам у просеку требало око двадесетак сати.

Норвешка влада због тога ради на највећем инфраструктурном пројекту у историји те земље – ауто-путу Е39.

Рута тог ауто-пута пролази поред чувених норвешких фјордова и да бисте је прешли морате седам пута да се укрцате на трајект.

Процењено је да ће ауто-пут који дупло скраћује путовање коштати невероватне четрдесет три милијарде долара.

„Цена је оправдано висока јер чувамо оно по чему је наша земља најпознатија у свету - фјордове. Екологија има предност над ценом“, каже Стастрад Кеви Солвик, норвешки министар транспорта.

Тунел неће бити ослоњен на дно фјордова, већ ће плутати у специјалном систему сајли и пловака.

„Норвешка већ има 1.150 тунела, а 35 су подводни тунели. Возачи неће приметити разлику да ли возе тунелом кроз стену или је око њега вода“, објашњава Солвик.

Норвешка је већ обезбедила 25 милијарди долара за овај пројекат који би требао да се заврши до 2035. године.

Додуше, инжењери морају да реше многе статичке изазове и извођачке детаље, јер нико није сасвим сигуран како ће таласи, ветар и морске струје утицати на такву плутајућу структуру.

Иначе, фјордови су сами по себи мирна вода па инжењери кажу да је овај пројекат могућ.

број коментара 2 пошаљи коментар
(петак, 31. авг 2018, 16:17)
anonymous [нерегистровани]

Ima se može se...

25% porez na robu + 35-40% na platu = 60% plate ide državi

(петак, 31. авг 2018, 13:30)
anonymous [нерегистровани]

Inzinjer

Тунел неће бити ослоњен на дно фјордова, већ ће плутати у специјалном систему сајли и пловака.
I te sajle treba da se u nesto usidre tako da tuneli bili na sajlama ili na dnu mora dodje isto. Dinamika je vise dimenzionalna zbog svih sajli sidra plovaka i opasnosti od korozije materijala i uticaj morskih struja i talasa na naprezanje i opterecenje ukupne konstrukcije. Manji je uticaj na morsku sredinu da se napravi tunel na dnu mora ili ispod mora jer to obuhvata manju povrsinu nego ako vi imate konstrukciju viseceg tunela koji zauzima prostor u moru od dna mora do povrsine i to mnogo vise steti morskom zivotu.