Битка за пет милијарди корисника мобилних телефона

Мобилне телефоне користи четири милијарде и седамсто седамдесет милиона људи у свету, а прогнозира се да ће за две године бити више од пет милијарди корисника. За ово богато тржиште боре се велике међународне компаније, али и мали старт-апови користећи предности као што су: дизајн, камера, квалитет, оперативни систем. Да би привукли нове кориснике и задржали старе, произвођачи поред паметних телефона све више у понуду укључују и тзв. фичер телефоне, који изгледом подсећају на старе моделе, али имају и нека својства паметних телефона.

Од фирме пред банкротом, за две године пословања – „Нокија“ је постала један од најуспешнијих старт-апова у Европи. Променивши комплетну платформу за пружање услуга, достигли су тржишно учешће од око пет одсто у Централној и Источној европи.

„Увек смо желели да пружамо врхунски квалитет и да би били сигурни да пружамо безбедне и ажуриране поруке, а 'Андроид 1' је врста потврде да то радимо. Ми бисмо то усвојили у сваком случају на свима нашим уређајима и све што радимо потврђује да је данас 'Гугл' и званично са 'Андроидом 1' и сваки појединачни уређај у нашој понуди имаће 'Андроид 1'“, каже Катерина Карелас, виши маркетиншки менаџер у „ХМД глобал“.

„Андроид“ како га „Гугл“ доставља трговцима нема никаквих апликација, прилоуда, блоутвера, што омогућава да перформансе уређаја не буду угрожене, а са друге стране корисници могу да бирају које ће апликације инсталирати, као и начин на који ће подесити свој телефон. Један од начина за привлачење нових корисника тзв. миленијалаца али и враћање старих, био је омогућавање три године сигурносног ажурирања.

„Што корисницима даје неки бенифит на крају је да ће људи моћи да примају редовне апдејте од стране 'Гугла', месечне сигурносне закрпе што је свакако врло значајно поготово у неком пословном сегменту“, објашњава Томислав Химбеле, ХМД-ов менаџер за Југоисточну Европу.

Између обичних мобилних телефона и смартфона појавила се и нова категорија – фичер телефони који изгледају као обични мобилни телефони али имају нека својства паметних телефона. Многе компаније производе такве телефоне, рачунајући да ће тако привући и старе кориснике.

„Уређај који је основни, који није паметни, али опет има неке елементе паметног уређаја и пружиће дефинитивно добру забаву и дуготрајност батерије са вај-фај хот спотом. Мислим да је то сасвим уреду“, истиче хрватски блогер Марин Ордуљ.

Ипак, млађе кориснике на телефону првенствено привлачи модеран дизајн и естетски детаљи.

„Имамо овде модел. Супер је, тестирали смо га доста и баш ми се свиђа како изгледа. Дизајн је такође екстра, много ми се свиђа овај нови 'еџ' који су добили“, сматра српски Јутјубер Дејан Дражић – Декс Рок.

Професионални корисници захтевају истовремени рад предње и задње камере и лајв стриминг на канале на Јутјубу и Фејсбуку. Свакодневно се мењају начини израде телефона, обрада и технологија материјала који се користи. Мењају се и захтеви корисника али оно што сви траже од телефона јесте – поузданост.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво