„Ербас“ укида производњу највећег путничког авиона?

Има ли будућности за највећи путнички серијски авион икада произведен, показаће се ускоро. Авион А-380 је развијен по цени од 11 милијарди евра за превоз око 500 људи, као изазов на „двобој“ владајућем „боингу 747“.

Међутим, тражња за овим „џиновима“ са погоном на четири мотора је опала јер авио-превозници бирају мање двомоторне моделе, које је лакше напунити и који су јефтинији за одржавање.

„Мислим да има логике да се он укида, јер је његово време прошло. Тај авион од самог почетка прате контроверзе. Он је доста велики авион који не одговора потребама тржишта, које тражи мање и ефикасније авионе“, каже Драган Николић из Авијатике

„Емирејтс ерлајнс“ су били снажан поклоник летелице А-380 и постали су њихов највећи купац с укупним поруџбинама 142 авиона, од којих је преузето нешто више од 100.

Постоји могућност да се А-380 производи у Кини јер се тамо већ праве мањи модели, али за сада су то минималне шансе.

„То се највероватније неће догодити, јер неће бити довољно кинеских муштерија заинтересованих за А-380 да би могли да имају још једну производну линију, не би ли већом производњом смањили укупну цену програма А-380“, објашњава Петар Војновић са портала Танго сикс.

Према анализи стручњака, компанија „Ербас“ има довољно поруџбина за А-380 које ће, уз садашњу динамику производње, потрајати до 2020. године.

број коментара 9 пошаљи коментар
(петак, 12. јан 2018, 09:38)
Rade [нерегистровани]

A 360

Ovim avionom sam leteo od MÜnchen-a za Abu Dahbi. Slucajnost, Pilot je bio Srbin.

(петак, 12. јан 2018, 04:53)
anonymous [нерегистровани]

Dugi letovi

Voleo bih da vidim nekoga da sedne u 727 i da u njemu preleti do Južne Amerike ili Dalekog Istoka. To bi trajalo dva i po dana, avion bi morao da sleti najmanje 3-4 puta. Vozio sam se u A380, avion je fantastičan za duga putovanja.

(четвртак, 11. јан 2018, 23:50)
Joca Spiderman [нерегистровани]

Više putnika, veći profit

Ne može jednostavnije. Toto.

(четвртак, 11. јан 2018, 20:08)
stanojko [нерегистровани]

Maaa

Trosi mnogo. Pazi, cetiri motora. Isplati se jedino kad je pun. Nema sanse da opstane. Jedino ako budu terali inat da dokazu kako je rentabilan. Videli smo sta bese sa Konkordom.

(четвртак, 11. јан 2018, 18:07)
anonymous [нерегистровани]

Airbus

@ kakve glupuosti

Hehe kakav si ti stručnjak, avioni sa vertikalnim poletanjem i sletanjem, hehe .

(четвртак, 11. јан 2018, 16:48)
Miljan [нерегистровани]

Cena

Pa košta samo 350 miliona $

(четвртак, 11. јан 2018, 16:15)
srx [нерегистровани]

Novi clickbait?

Kakva je ovo vijest? Neka nova vrsta clickbait-a? Postavite pitanje i odgovorite sa "ne, to se nece desiti"

"Hoce li Mancester Junajted prestati da postoji? Imaju velike dugove, kaze "strucnjak" Pera Peric. Ali, ti dugovi su dio investicionog plana do 2050. godine i Mancester nece prestati da postoji."

Tako isto ovo oko Airbus 380. Ko god je posjetio ijedan hub u Evropi (London, Frankfurt, Amsterdam, Pariz) je mogao da shvati da A340, A380, B777 i B787 dominiraju dugim letovima i da su unaprijed kupljeni u stotinama komada od svih vodecih aviokompanija.

(четвртак, 11. јан 2018, 14:41)
Igo [нерегистровани]

Može biti samo jedan

Može biti samo jedan - BOEING 747!

(четвртак, 11. јан 2018, 14:37)
anonymous [нерегистровани]

Kakve gluposti

To što taj isti Emirejts u floti sada ima skoro isključivo A380 nema veze? Kakvo to tržište ne zahteva velike avione kad je gomila letova stalno rasprodata mesecima unapred? Letovi na kojima ima mesta su upravo oni na kojima se koriste manji avioni, i dalje preveliki. Nije u pitanju ni isplativost u smislu da li je jeftinije imati dva manja aviona ili jedan veći, jer mnogi aerodromi već imaju problem sa kapacitetom. U Dubaiju avioni poleću i sleću na manje od 2 minuta i jednostavno nema prostora za ubacivanje dodatnih letova koji bi prevozili isti broj putnika kao manji broj većih aviona.

Ono što je civilnoj avioindustriji možda najpotrebnije jesu avioni dovoljnog kapaciteta, ali sa vertikalnim poletanjem i sletanjem, jer bi to omogućilo znatno povećanje mogućih kapaciteta što se tiče broja aviona, a dodatno bi povećalo i bezbednost. Nažalost, tih aviona nema na vidiku.