Дигитализација филмске и ТВ грађе чува културно наслеђе

У Београду је почео четвородневни Регионални симпозијум о дигитализацији филмске и телевизијске грађе, који је поред учесника из Србије окупио представнике националних телевизија и кинотека из суседства. Скуп је организовало Министарство културе Србије у сарадњи са Филмским новостима, РТС-ом и Међународом федерацијом филмских архива.

На отварању четвородневног симпозијума о дигитализацији филмске и телевизијске грађе у Београду рекао је да је неопходно дигитализовати и медијске садржаје, које поседује јавни сервис и друге телевизије, јер ће то допринети културној понуди „квалитетног снимљеног материјала претходних деценија“.

„Дигитализација је у Европи и свету узела маха. У Србији је доста тога урађено, а нама предстоји систематизација тог посла, обједињавање повезивање и умрежавање свих учесника у процесу дигитализације. Семинар је једна од активности коју Министарство културе спроводи“, истакао је Масликовић и додао да се сви труде да буџет за дигитализацију буде солидан и одговора потребама установа и појединаца који учествују у процесу дигитализације.

Директор Филмских новости Владимир Томчић рекао је да је већина културних установа ове године добила значајна средства и дигиталну опрему за дигитализацију културне баштине.

„Културна баштина је непресушан ресурс, али исто тако и необновљив. Једном отуђен и уништен, девастиран, престаје да постоји. То је губитак који је немогуће надокнадити“, рекао је Томчић и додао да ће на семинару људи из Србије имати прилику да од стручњака чују како да користе опрему да би „све било како треба“ са дигитализацијом културних садржаја.

Наводећи да дигитализација не може бити брз процес, Томчић је рекао да у региону и у земљи постоје десетине метара филмске траке чија дигитализација подразумева преснимавање што захтева велики број људи и сате посла.

Дигитализација у Европи и свету одавно је свепристуна. Угледни предавачи из Велике Британије и Ирске, на београдском скупу представљају савремене методе и начине дитигализације филмске грађе.

Робин Бејкер, главни кустос у Националном архиву Британског филмског института истиче да је један од главних циљева материјале учинити приступачнијим: „Један од наших највећих пројеката у Уједињеном краљевству зове се Британија на филму. Дигитализовали смо око 100.000 филмова, тако да су они сада доступни за 50 милиона људи“.

Менаџер за дигитализоване колекције и приступ Филмског архива Ирске Рејлен Кејси представља стратегију приступа дигиталној конверзацији које је сачинио тим Ирске кинотеке Ирског филмског инсититуа, док стручни консултант за архивирање филмске грађе Брајан Причард скреће пажњу на појединости о рестаурацији филмова Ли - Тарнер, које је почетком 20. века снимио Рејмод Тарнер са колегом Дејвидом Кливландом.

Учесници ће до 28. септембра разменити искуства о заштити, дигитализацији и презентацији филмске и телевизијске грађе и размотрити могућност за унапређење сарадње. Током размене искустава о заштити и дигитализацији, учесници симозијума посетиће Филмске новости и РТС где ће бити одржана и обука у овој важној области.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво