Како ће изгледати будућност светске трговине

Дигитални пословни модели, који чине будућност светске трговине, представљени су на изложби „Метро распакивање“, која се одржава у Диселдорфу. Немачки трговински ланац „Метро АГ“ однедавно је на берзанској листи, а чак 70 одсто његовог пословања усмерен је на хотеле, ресторане и кафиће. Од глобалног обима продаје, око 30 милијарди евра долази из велепродаје, а чак четири милијарде евра од директне испоруке. Како се комплетна светска трговина убрзано сели у дигитални простор, представља изазов и за српску привреду.

Нова технолошка решења усмерена су и на квалитет хране. Брзо и лако можете, на пример, да сазнате у ком мору је уловљена риба коју купујете, о којој врсти је реч и када јој истиче рок трајања. Слично је и за друге намирнице. Како узгајати свеже зачинско биље у мрачном простору, или на који начин лако позвати конобара у пуном ресторану, део је пројекта који подржава предузетнике у угоститељству.

„Конкретно, рецимо да ви као крајњи потрошач можете да онлајн резервишете сто у свом омиљеном ресторану или кафићу, или да као предузетник у року од пар минута потпуно бесплатно направите сопствени вебсајт и на тај начин привучете још више крајњих потрошача“, објаснила је Маја Бађин Георгијевић из „Метро Србија“.

На јапанском штанду пробао сам чај од морских алги. У Земљи излазећег сунца власницима ресторана нуди се више од 140 различитих врста морског поврћа.

„Метро акцелератор“ развија и подржава добре пословне идеје и дигитална стартап решења почетника у послу. Тако је настао дигитални лични асистент који управља подацима запослених, креира распореде смена и евидентира радно време.

Генерација којима је технологија све, миленијалци, сада стасавају, постају потрошачи и пословни партнери, а то је за „Метро“ добра вест.

„Зато што се храна рангира високо на њиховој листи приоритета. И то храна с аспектима - одакле долази, да ли је здрава, да ли је добра за мене? Такође је реч и о њиховој радозналости - желим да видим и пробам ствари које раније нисам. Поврх тога, миленијалци желе и другачију услугу. Желе практична искуства, што значи да користе технологију. Одрастали су уз технологију као ниједна генерација пре њих, а ми њихова искуства уз стартапове чинимо пријатнијим и практичнијим“, истиче Олаф Кох, председник управног одбора „Метро АГ“.

Нова технолошка решења коштају, али се исплате, кажу у Привредној комори Србије.

„Показало се заиста као веома добар и успешан начин да дођете на полице великих трговина, да прихватите дигитализацију, да дигитализујете своје унутрашње процесе, као мала и средња предузећа и то је оно на чему комора посебно инсистира и посебно жели да помогне произвођачима и фирмама у Србији“, каже Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије.

Пријављена су и четири стартапа из Србије. Ако пројекти буду изабрани „Метро“ ће их финансирати, водити и применити у пракси.

Фокус овогодишње изложбе усмерен је на дигитална решења у трговини, одрживо пословање и хуманитарни рад. Након њеног завршетка цео објекат биће порушен, рециклиран и употребљен за обновљиве изворе енергије.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво