Трећи у Србији – пуњач за е-аутомобиле од данас у Бубањ потоку

Уређај за пуњење електричних аутомобила, трећи за сада у Србији, почео је да ради данас, а инсталиран је код бивше наплатне станице „Бубањ поток“ на ауто-путу у смеру ка Нишу.

Реч је о једном од пет пуњача који ће бити инсталирани на свим битним улазним правцима у Србију, поред пуњача инсталираног у реновираној гаражи на Обилићевом венцу у Београду, а у склопу путне модернизације, Министарство грађевинарства увело је и бесплатан вај-фај интернет на пет одморишта.

Према речима помоћника министра грађевинарства Саше Стојановића, тренутно се још један пуњач инсталира на наплатној станици „Шид“, а биће постављени пуњачи за е-возила на наплатној станици „Суботица југ“ из правца Мађарске, као и на наплатној станици „Димитровград“ из правца Бугарске, док се један већ налази у Прешеву.

„Реч је о најсавременијем пуњачу највише категорије који омогућава брзо пуњење батерије возила у року од 25 минута. Корисници ће моћи пуњаче да користе бесплатно до краја овог месеца, али у току је припремање одлуке и правних формалности након којих ће се дефинисати цена коришћења ове услуге“, рекао је Стојановић Танјугу.

Према Стојановићевим речима, пуњачи су најмодерније решење на којима је могуће пунити возила свих светских произвођача, јер поседују три прикључка, од чега су два за брзо ДЦ пуњење и један за брзо АЦ пуњење, а сви су постављени на светским сајтовима и апликацијама где корисници у реалном времену могу да имају увид у врсту електропуњача, типу прикључка, као и информацију о заузетости.

Такође, Стојановић каже да бесплатни интернет, који је исто тако инсталиран на пет одморишта до сада, на магистралним правцима ауто-пута представља допунску понуду на Коридору 10 и подвлачи да ће се исти ниво опреме уграђивати и на Коридору 11.

„Идеја нам је да променимо слику ауто-путева, да направимо додатну понуду ауто-пута и свих нових деоница, као и да унапредимо постојеће и подигнемо их на европски стандард. У том смислу, од саме идеје да се инсталирају пуњачи за возила на електрични погон и бесплатни бежични интернет до реализације прошла су непуна два месеца“, каже Стојановић.

Дарко Савић из „Путева Србије“ нагласио је да је инсталирани пуњач „не један од најбржих, већ најбржа врста пуњача на свету“, којих у Европи има веома мало на главним магистралним правцима.

„Обично их инсталирају велике робне куће, велики тржни центри, али на путним правцима их нема, а ми смо прва земља која је то урадила на главном путном правцу Коридора 10, искористили смо бивши простор наплатне станице 'Бубањ поток' да инсталирамо такав један пуњач“, каже Савић.

У промотивном периоду, како каже, коришћење пуњача неће се наплаћивати, док је у припреми одлука за наплату коришћења ауто-пуњача и како је додао, највероватније ће од септембра почети наплата.

„Искуства у Европи говоре да то једно пуњење кошта између пет и десет евра, зависно од капацитета батерије возила и самог е-аутомобила“, наводи Савић.

„Путеви Србије“, истиче Савић, планирају модернизацију најбитнијих одморишта на целом Коридору, а да је, у склопу тих модернизација, отворено и прво продајно место за ТАГ уређаје електронске наплате путарине на ауто-путу.

„Слободно могу да кажем да имамо више од 180.000 корисника ТАГ-ова, идемо ка препорукама ЕК која протежира наплату путарине без заустављања. Више од 60 одсто тешких камиона на ауто-путевима у Србији прође без заустављања и тиме смањујемо потребу за ангажовањем инкасаната, немамо задржавања на наплатним станицама, смањујемо издувне гасове. Много тога је предност коришћења ТАГ уређаја“, истиче Савић.

Министарство грађевинарства и „Путеви Србије“ планирају уређење свих кључних одморишта на ауто-путевима, што ће подразумевати увођење електричне енергије, осветљење, изградњу тоалета, увођење бежичног интернета, постављање мобилијара за одмор, као и инсталацију уређаја за пуњење аутомобила.

Подаци МУП-а показују да је у нашој земљи тренутно регистровано укупно 128 електричних возила, а да је од тог броја, 90 регистровано у Београду.

број коментара 1 пошаљи коментар
(среда, 09. авг 2017, 13:57)
anonymous [нерегистровани]

glupost

Jel u tih 90 računate i trolejbuse i onih 5 električnih autobusa? Ostalo su možda plug in hibridi... Neka se javi neko ko je uspeo u Srbiji da registruje potpuno električno vozilo.