На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил...

Летећи аутомобили и бицикли, суперсонични авион, технологија за заштиту од дронова неке су од бројних иновација изложених на Међународном сајму ваздухопловства у Паризу.

На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил... На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил...

За разлику од других летећих кола у настанку, француска фирма „Вајлон“ може да се похвали да је њен „Пегаз“ (Pegase 1) са два седишта, заиста летео. Изложени „Пегаз“ летео је прошле недеље изнад Ламанша, од Калеа до Довера, користећи падобран за параглајдинг и велики пропелер. И мотор аутомобила и пропелер летећег аута покреће бензин.

Председник „Вајлона“ Жером Дофи рекао је да ће летећи ауто коштати између 100.000 и 150.000 евра и да је циљ компаније да он добије лиценцу и за путеве и за ваздух.

Компанија „Бум“ (Boom) представила је Ха-Бе-1, модел суперсоничног авиона, наследника Конкорда, чији се први лет очекује следеће године.

Циљ компаније је да суперсонични авион лети 2,6 пута брже од других путничких авиона и да смањи лет између Њујорка и Лондона са седам на 3,5 сата. Он би требало да лети брзином од 2.300 километара на час и да прими 55 путника, док је Конкорд пре повлачења 2003. године летео брзином од 2.160 километара.

Неколико компанија представило је на Међународном сајму ваздухопловства решења за обарање беспилотних летилица, такозваних дронова, што је реакција на забринутост да би они могли да се користе за терористичке нападе из ваздуха приликом масовних окупљања.

Америчка компанија „Блек сејџ“ (Black Sage) представила је уређај налик божићној јелки с низом сензора који може да уочи и прати и мале дронове величине 10 центиметара, али и да их онеспособи, односно или да их обори или да их пошаље на место с којег су полетели.

Суоснивач компаније Давид Ромеро рекао је да је тај систем направљен у циљу обезбеђења ваздушног простора на церемонији британске краљевске породице у новембру.

Мађарска компанија „Бајгревити“ (ByeGravity) ради на развоју огромног летећег бицикла који би пилот могао да вози као мотоцикл, и већ је извела летове с пробном верзијом „Флајк“ (Flike).

Директор те фирме Балаш Керуло рекао је да би тај производ требало да буде завршен „за две или три године“, и да за сада може да лети највише око 20 минута, уз највећу брзину од 60 километара на час. Компанија, како Керуло каже, „ишчекује знатна побољшања технологије батерија“.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи