„Зовемо се 'Вајбер' и увек ћемо бити бесплатни“

Осамсто милиона корисника не треба да брине да ли ће „Вајбер“ почети да наплаћује своје услуге. Гостујући на РТС-у у емисији „Тако стоје ствари“, оперативни директор „Вајбера“ Мајкл Шмилов каже да ће сервис заувек остати бесплатан и да је комуникација преко њега безбедна. Решио је и дилему око изговарања имена. Ипак је „Вајбер“!

Мајкл, замислите да Вас сапутник у авиону пита чиме се бавите, Ви кажете да сте директор Вајбера, а он пита шта је то. Шта бисте му рекли?

Вајбер је начин да се повежете и то бесплатно и потпуно сигурно. Можете рећи или поделити било шта и то остаје између вас и особе с којом то делите.

Када Вас је последњи пут неко питао шта је Вајбер?

Обично у авиону не причам много, али питали су ме то пре два дана у Барселони.

Наишли сте за некога ко не зна шта је Вајбер?

Испрва није, али је онда рекао 'ОК, знам'. Вероватно није повезао име и сервис.

Можда је требало да кажете Вибер? Је ли то значајно питање за вас, како вас зову?

Ево, доказ је то што седимо овде, без озбира на то. Небитно је да ли је Вибер или Вајбер док год људи знају како да га користе и комуницирају.

А знате ли ко говори Вибер, а ко Вајбер?

Знамо да у Немачкој Вајбер значи „жена“, у Француској нас зову „еј ви бер“. Остали кажу Вајбер...

А источна Европа?

Зависи од земље.

А шта Вајбер значи?

У нашем случају био је то слободан интернет домен када смо почињали. Али, такође, значи и нешто живахно, вибрирајуће. Мислим да је добра реч.

Колико корисника имате сада?

Пре неколико дана смо прешли бројку од 800 милиона.

Разликујете се од друштвених мрежа где једна особа може да има више налога?

Морате имати телефонски број. Да бисте користили Вајбер, морате имати мобилни број. Онда око тога ми градимо мрежу ваших контаката, оних који имају Вајбер. Када двоје људи имају Вајбер налог, могу бесплатно да разговарају и размењују поруке или било шта. А можете звати и оне који немају Вајбер користећи наш „вајбер аут“ сервис, који је веома јефтин. Тако да смо и ту готово бесплатни.

Шта се догађа ако променим број, што људи раде?

Две су опције. Морате да направите нови налог на Вајберу и да се поново повежете са контактима. А ми радимо на томе да пребацивање између бројева буде крајње једноставно. Ако само промените апарат, то је већ једноставно.

Али сте везани за број?

Да, али већ радимо на нечему што зовемо „вајбер ај-ди“ и у будућности ћемо моћи да повежемо више бројева.

Дакле, моћи ћу да користим исти Вајбер на више телефона. Али, како успевате да будете бесплатни, већина људи у Србији користи само ваш бесплатни сервис. Која је прича иза тога?

Имамо три бизнис модела. Први је да вам продајемо виртуелну робу, емоџије и стикере. Други су спонзори који могу преко Вајбера да дођу до потрошача, преко стикера или чет-соба. Трећи је плаћање за позивање оних који немају Вајбер.

Али комуникација са корисницима Вајбера је бесплатна?

Бесплатна је и заувек ће бити тако. Ми покушавамо и премијум сервисе да учинимо бесплатним помоћу спонзора.

Прича ли се о томе да ће Вајбер почети да наплаћује?

Било је таквих трачева, али смо их зауставили.

Дакле, тврдите нам да ћете остати бесплатни.

Да, и бићемо још бесплатнији.

Какво је место Србије у бази ваших корисника?

Ми смо компанија која увек проучава свој продор на неком тржишту и приметили смо да смо веома популарни у Србији, активно. Тако да покушавамо да локализујемо сервис, да га прилагодимо. Прешли смо цифру од три милиона корисника у Србији, то је фасцинатно.

То је 40 одсто популације.

Али када се упореди са бројем људи који користе паметне телефоне, онда је тек то висок проценат. Ми желимо да напредујемо са овдашњим сервисима и технологијом, да се људи бесплатно повезују са пријатељима и пословним партнерима.

Шта сте урадили да се допаднете корисницима у Србији?

Најпре слушамо своје кориснике и њихове потребе. Неки су рекли да је наша љубичаста боја сувише феминизирана, па смо је потамнели, сада је унисекс. Са Скупштином града Београда креирали смо локалне стикере и већ их је пола милиона људи скинуло. Ако данас инсталирате Вајбер у Србији, видећете да је веома локализован, а биће још више.

Колико је безбедно користити Вајбер? Неки људи кажу да је Вајбер немогуће прислушкивати, други мисле да је то мит.

Није мит. Ми смо увек о томе водили рачуна, а недавно смо увели ново шифровање. Кључ за шифровани разговор имају само особе које су у комуникацији. Чак ни ми у Вајберу немамо увид у то шта шаљу. И тако настојимо да стекнемо поверење корисника. Имамо чак и опцију да ако некоме пошаљете поруку грешком, можете да је избришете. Имате контролу над порукама.

Али та особа ће видети поруку?

Можда неће. А ви видите да ли је порука прочитана. Па можете да је повучете на време. Једино смо оставили то да друга страна види да сте обрисали поруку, дакле поштујемо и њену приватност.

Једно од значајних питања данас је да Вам власт наложи да им дате податке о неким разговорима. Како се са тиме носите?

Да смо сарађивали са владама, данас бисмо били много већи. А заправо смо блокирани у неколико земаља. Рецимо у Ирану. Јер нисмо на то пристали. Нисмо до сада и нећемо убудуће. Сарађујемо у ретким ситуацијама, када добијемо судски налог, али само у оквирима сопствених правила. Неће видети садржај разговора, али ће знати да су две особе комуницирале и када. Дакле, само уз судски налог то дајемо.

Не мислите да би криминалци или терористи могли да користе Вајбер?

Не видимо то тако. Многи користе наш сервис, а ми све радимо по закону. Корисници су разноврсни, нема посебних група.

С друге стране, ако неко каже да је успео да дешифрује нечији разговор, рећи ћете да је то немогуће?

То је немогуће.

Коначно, шта је следећа велика ствар коју ћете лансирати на Вајберу?

Прво ћемо повећати брзину. Брзину слања слика, порука, чак и статуса, све ће бити брже. У томе смо добри. Потом, када погледамо нивое комуникације, видимо да се повезујете са породицом, пријатељима, пословним сарадницима. То намеравамо да поједноставимо. И следећа ствар је интернет. Моћи ћете да сазнате температуру у вашем стану преко Вајбера. Технологија постоји, само да повежемо све тачкице, то нам је посао сада.

А шта је са подршком корисницима, ако бих да се на нешто пожалим, колико ћу лако доћи до Вас?

Преко нашег сајта где имамо тим за подршку који брзо одговара, припремамо чет за кориснике, то нам је веома важно. Разлог зашто смо у Београду је то што имамо тим који прати и слуша потребе наших корисника.

Да ли ће моћи да се четује на српском са тим тимом?

У почетку ће бити енглески, али трудићемо се да и то променимо.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво